Dina Försäkringar lanserar en motorcykelförsäkring som premierar säkerhetsmedvetna förare

Den 1 mars lanserade Dina Försäkringar en motorcykelförsäkring som är framtagen med glidare och pendlare i åtanke.

-  Vi premierar de hojåkare som vill köra säkert. Det betyder att vi lämnar 25 % rabatt på både trafik- och vagnskadeförsäkring om motorcykeln har låsningsfria bromsar (ABS), säger Johan Granholm som är produktutvecklare på Dina Försäkringar och ansvarig för den nya motorcykelförsäkringen.

Johan Granholm, som själv kört motorcykel många år fortsätter:

-  För de som kör en MC-registrerad skoter har vi lagt en kraftig rabatt – 35% . Den här gruppen är generellt sett en grupp med få skador och det som sker händer oftast i låg hastighet inne i sta’n.

Flera fördelar med Dina Försäkringars motorcykelförsäkring:

·  Försäkringen går att ställa av, kunden kan alltså påverka priset genom att inte ha motorcykeln i trafik hela året.

·  Motorcykelns värde påverkar priset på delkasko- och vagnskadeförsäkringen. En billigare MC ger ett lägre pris på försäkringen.

·  20% ytterligare rabatt på vagnskadeförsäkringen om motorcykeln har antislirfunktion (Traction Control)

Kontaktperson:

Johan Granholm
Mobil: 076-119 9888

Kategorier

Vi är 16 försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi finns på nära åttio platser i landet, från Lund i söder till Luleå i norr. Med anor sedan 1768 har vi på Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare.
Dina Försäkringar är landets sjätte största sakförsäkringsgivare och vi har Sveriges nöjdaste kunder. Läs mer på www.dina.se och på www.facebook.com/dinaforsakringar.

Kontakter:
Paula Fagerlund, pressansvarig: 08-5180 38 90