Ann-Sofie Svensson, equiopat på Höjens hästhälsa

Dina Försäkringar och Höjens hästhälsa i samarbete kring förebyggande friskvård för hästar

Med förebyggande vård och genom att tidigt upptäcka problem kan många skador på hästar undvikas. För att lyfta hästhälsa och öka kunskapen kring friskvård för häst har Dina Försäkringar och Höjens Hästhälsa inlett ett samarbete.

För att hästen ska må bra och kunna prestera på topp behöver den ha en smidig muskulatur. Inte minst tävlingshästar behöver undersökas regelbundet för att motverka risken för skador, men även en häst som används på hobbynivå behöver regelbunden genomgång av kroppen.

– Vi ser att många skador som uppstår hos hästar hade kunnat förebyggas, berättar Anita M Larsson, produktansvarig djurförsäkring på Dina Försäkringar. Höjens hästhälsa har lång erfarenhet av skadeförebyggande hälsovård för häst och att lösa problemen innan de blir för stora. Den kunskapen och erfarenhet vill vi dela med oss av till våra kunder och därför kommer Ann-Sofi Svensson, grundare och ägare till Höjens hästhälsa, regelbundet att bjuda på tips och råd på vår webbplats dina.se.

– Min vision från dag ett har varit friskare hästar både i skogen och på banan, säger Ann-Sofie Svensson, Höjens hästhälsa. Genom att fånga upp saker tidigt kan man motverka att det med tiden orsakar skador eller felslitage på hästen. Det i sin tur ger hästen bättre förutsättningar för ett hållbarare liv oavsett vilken typ av träning du håller på med. Jag hoppas att genom den här möjligheten kunna lyfta friskvårdsbranschen och dess välutbildade meriterade utövare ännu mer, samt öka kunskapen kring hur otroligt viktigt det är att förebygga, behandla och underhålla hästens kropp.

Tips och råd från Höjens hästhälsa finns tillgängligt på Dina Försäkringars webbplats på adressen dina.se/hast.

För mer information kontakta:
Anita M Larsson, produktansvarig djurförsäkring, Dina Försäkringar
anita.larsson@dina.se

Ann-Sofie Svensson, Höjens hästhälsa
Tel 0730-85 41 42
hojenshast@hotmail.com

Kategorier

Vi är 6 försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi finns på flera platser från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har vi på Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare. Dina Försäkringar är landets sjätte största sakförsäkringsgivare. Läs mer på www.dina.se.