Diplomat + Yale Durus = DiploSmart

Nyhet -

Diplomat Dörrar först ut med osynliga, digitala låset Yale Durus från Assa Abloy

Diplomat Dörrar är först ut med osynliga, digitala låset Yale Durus från Assa Abloy som tillval i sina dörrar som man dessutom förstärker med extra lamellimmat ramträ för att uppnå bästa prestanda för både dörr och lås. Resultatet kallas DiploSmart och är marknadens första smarta dörr med integrerat digitallås och är framtaget i ett unikt samarbete mellan Diplomat Dörrar, Inwido och Assa Abloy.

DiploSmart är en uppkopplad ytterdörr med alla fördelar med ett digitalt lås utan att några detaljer syns. Det dolda låset kombinerar både ett mekaniskt och digitalt lås. Låset monteras och döljs genom en anpassad konstruktion i valfri Diplomatdörr.

Det kan styras med nyckel, app eller extern knappsats via Bluetooth-teknik. Genom den användarvänliga Yale Home-appen kan användarna övervaka låsets aktivitetslogg, få push-notiser och ge tillfällig åtkomst till exempelvis hantverkare.

Förutom att erbjuda bekvämlighet och säkerhet har låset flera andra avancerade funktioner, inklusive automatisk låsning och upplåsning, varningar om lågt batteri och möjligheten att ge nödström via USB-C. Dess integration med molnbaserade tjänster och smarta hem lösningar möjliggör också en sömlös anslutning till en mängd olika enheter och plattformar.

- Med DiploSmart får man alla fördelar med ett digitalt lås utan att kompromissa med utseendet på dörren. Låset är diskret placerat inuti dörrbladet, vilket innebär att det inte syns varken från utsidan eller insidan av dörren, säger Maria Hallebo, produktchef på Diplomat Dörrar AB och delaktig i utvecklingen av det nya låset tillsammans med moderbolaget Inwido och Assa Abloy.

DIploSmarts smarta fördelar:

• Fungerar med de flesta trycken samt de flesta dörrmodeller, med vissa undantag
    • Levereras förmonterat i dörrbladet som får en förstärkt konstruktion
    • Kan kombineras med nyckel-cylinder
    • Kan kombineras med extern knappsats via Bluetooth
    • Kan kopplas till molnbaserad tjänst (Kräver Connect)
    • Öppnas med nyckel, app eller kod via extern Bluetooth-knappsats
    • Dela ut tidsbegränsade behörigheter i appen Yale Home
    • Automatisk låsning med justerbar tidsfördröjning
    • Automatisk upplåsning när du närmar dig låset
    • Batterivarning
    • Nödström från utsidan med USB-C