Nu lanseras Dörrväljaren – Ett nytt designverktyg för ett roligare dörrbyte

Hur kommer det att se ut med en röd dörr? Eller ska vi köra på en svart? Kanske ska vi sätta in ett sidoljus också? Som kund uppkommer ofta många frågor inför ett ytterdörrsbyte. Med Diplomat Dörrars nya designverktyg kan kunden på ett lustfyllt sätt inspireras och prova olika designer i en miljö som påminner om det egna hemmet.

– Ett dörrbyte ska vara roligt! Men det ska också vara välgrundat och personligt. Målet är att varje konsument ska välja den mest optimala dörren baserat på deras behov och önskemål. Vi tror att Dörrväljaren kommer hjälpa till med detta, säger Maria Hallebo, produktchef på Diplomat.

Roligare för konsumenten

I designverktyget får användarna själva leka runt med olika dörrblad, kulörer, glastyper och så vidare. När de sen känner sig redo kan de spara ned en PDF och ta med sig den, eller maila den till närmsta återförsäljare. PDF:en blir ett komplett beställningsunderlag vilket gör att kunden snabbt och smidigt kan få en kostnadsfri offert för den egendesignade dörren. Det är en lösning som både förenklar och ger digital vägledning för kunden. Samtidigt skapar det bättre förutsättningar för återförsäljare av Diplomat att kunna ge kunderna en snabbare service.

– Jag tror aldrig att det har varit roligare att köpa och sälja ytterdörr, menar Maria Hallebo, produktchef på Diplomat.

En del av Diplomats digitala framtidsresa

Dörrväljaren är en viktig del i Diplomat Dörrars stora planer för framtiden. Som ett av de ledande dörrföretagen i landet ser Diplomat en ökad efterfrågan efter högkvalitativa dörrar och ökat fokus på hållbarhet och energieffektivitet. Därför är det viktigare än någonsin att skapa lösningar som förenklar för kunderna.

Diplomat Dörrar AB har en lång tradition inom dörrtillverkning och är en av de ledande dörrtillverkarna i Sverige. I småländska Bankeryd produceras årligen cirka 25 000 ytterdörrar.