Årets nyheter – för olika livsstilar

Årets nyheter – för olika livsstilar

Årets två nya modeller är framtagna för att passa olika livsstilar. Marina Glas har en modern design med ett långsmalt glas och är samtidigt rustad för det hårdaste kustklimatet. Nike tät är modern med sin vågiga dekor och är framtagen för att kunna kombineras med andra liknande modeller.

Nyhet för tufft klimat
Marina Glas Extreme är redo för hårt kustklimat. Denna målade dörr är tillverkad i ett extra slitstarkt utförande och utrustad med rostfria gångjärn och sparkplåt.

En dörr utsätts för väder och vind året runt, vilket innebär ett slitage som kan påverka utseende och funktion. Marina är som standard utrustad med Extreme*, som innebär ett extra slitstarkt utförande för att motstå tuffa påfrestningar. Det är särskilt lämpligt om entrén saknar skyddande tak över ytterdörren.

Marina är dessutom utrustad med rostfria gångjärn av hög kvalitet, och för att tåla slitage bättre så har dörren utvändig rostfri sparkplåt som standard. Som tillval finns dolda gångjärn som blir väl skyddade inne i konstruktionen. Designen är slät på utsidan och på insidan finns en synlig glaslist. Glaset i dörren är klarglas som standard men går att få med andra glastillval.

Kombinera med nyheten Nike Tät
Nyheten Nike Tät är en utveckling av modellen Nike Glas, som just är med glas. Nike tät har en vågig dekor och går därför att kombinera med flertalet andra dörrmodeller som har liknande design till exempel tidigare nämnda Nike glas, Afrodite Glas eller Athena Glas.

”Många gånger efterfrågas dörrar som matchar varandra, men man vill ha en skillnad på dörren till huvudentrén och en eventuell sidodörr. Exempelvis kanske man önskar en tät dörr till tvättstugan och en dörr med lite ljusinsläpp eller en pardörr till entrén men att det fortfarande ska vara samma design, som i detta fall med Nike tät kombinerad med exempelvis Athena glas”, säger Maria Hallebo, produktchef Diplomat dörrar.

Årets två nya modeller av ytterdörrar är unika, moderna och tidlösa, Marina och Nike presenteras på Nordbygg den 26-29 april. Mässan är nordens största mötesplats för bygg- och fastighetsbranschen.

Dörrarna finns tillgängliga hos Diplomats återförsäljare från och med 1 april 2022.
Diplomat tillverkar sina dörrar i småländska Bankeryd. Med oändligt många valmöjligheter gör Diplomat ytterdörrar som sticker ut, som passar in och för alla tänkbara personligheter och livsstilar. För mer information om årets nyheter besök www.diplomatdorrar.se/nyheter

*Extreme finns som tillval på ett utvalt sortiment målade dörrar.

Kategorier

Diplomat Dörrar AB är sedan 2006 en del av börsnoterade Inwido, Europas största fönsterkoncern och ett naturligt hem för regionens starkaste bolag inom komfort, inomhusklimat och trygghet. Under 2018 omsatte Inwido 6,7 miljarder kronor. Totalt finns ca 4 500 anställda i koncernen, som har verksamheter i Sverige, Finland, Danmark, Storbritannien, Norge, Irland, Polen, Estland, Rumänien, Litauen, Tyskland och Österrike.