Marcus Sandell axlar rollen som försäljningsansvarig för Diplomat Dörrar

Marcus Sandell axlar rollen som försäljningsansvarig för Diplomat Dörrar

Diplomat Dörrar AB, en av de ledande dörrtillverkarna i Sverige, meddelar idag att Marcus Sandell tillträder som ny KAM - Försäljningsansvarig. Med över 20 års erfarenhet av försäljning och kundrelationer kommer Marcus att spela en viktig roll i att expandera Diplomat Dörrar och förstärka företagets position på marknaden.

- Vi är mycket glada över att välkomna Marcus till Diplomat Dörrar som vår nya Försäljningsansvarig. Hans erfarenhet och kunskap kommer att spela en avgörande roll i att främja vår tillväxtstrategi och stärka våra kundrelationer, säger Thomas Haage, VD för Diplomat Dörrar AB.

Marcus har lång erfarenhet av försäljningsarbete och affärsutveckling inom bygghandel, projekt och hustillverkning samt en gedigen produktkunskap. Han kommer närmast från Leif Arvidsson AB där han arbetat som försäljningschef. Dessförinnan har han under 18 år arbetat inom Swedoor Jeld-Wen i roller som Key Account Manager, distriktsansvarig säljare och projektledare.

- Jag ser fram emot att bli en del av Diplomat Dörrars team och arbeta nära våra kunder för att möta deras behov på bästa möjliga sätt. Tillsammans kommer vi att fortsätta leverera högkvalitativa produkter och utmärkt service, samtidigt som vi fokuserar på att expandera vår närvaro på marknaden, säger Marcus Sandell.

Diplomat Dörrar är angelägna om att fortsätta expandera sin marknadsandel och förstärka sin position i branschen. Med Marcus Sandells tillträde kommer företaget vara väl rustat för att möta framtida utmaningar och möjligheter inom försäljning och kundrelationer.

Regioner

Diplomat Dörrar AB är sedan 2006 en del av börsnoterade Inwido, Europas största fönsterkoncern och ett naturligt hem för regionens starkaste bolag inom komfort, inomhusklimat och trygghet. Inwido består av 32 affärsenheter med cirka 4 900 anställda i elva länder. 2022 omsatte koncernen 9,5 miljarder kronor med en operationell EBITA-marginal på 11,4 procent. Inwido är sedan 2014 noterat på Nasdaq Stockholm.

Anna Maria Lingmerth

Presskontakt Marknadschef 073-9608907 Diplomat Dörrar