Direkt Optik nysatsar i Örnsköldsvik

Optikerkedjan Direkt Optik växer starkt på den svenska marknaden med både franchise- och egna butiker. Nysatsningen i Örnsköldsvik innebär inte bara en ny lokal, utan även ett helt nytt gäng som har anställts från trakten och är kända ansikten från citykärnans butiksverksamheter. - Företaget värnar om levande centrum och livliga gågator. Ett samarbete med CESAM, centrum i samverkan, är därmed en självklarhet nu när butiken drivs i egen regi i Örnsköldsvik, menar Lars Hermansson, Sverigechef på Direkt Optik.

Anneli Byström, som är ny butikschef, har 15 års erfarenhet från optikbranschen och är väldigt positiv till etableringen. – Erbjudandet hos Direkt Optik är helt unikt, där kunderna får 3 par kompletta glasögon ur det ordinarie sortimentet, men där man bara betalar för det dyraste paret. Detta är det mest prisvärda glasögonerbjudande som jag någonsin kunnat erbjuda Örnsköldsviksborna, vilket känns fantastiskt, säger Anneli glatt. Dels kan man dela erbjudandet med en vän, dels kan man göra en paketlösning efter sina glasögonbehov.

Direkt Optik öppnar sin butik på Storgatan 9 i Örnsköldsvik den 24 januari.

Adress:

Direkt Optik, Storgatan 9, 891 33 Örnsköldsvik

Kontaktuppgifter:

Lars Hermansson, Sverigechef Direkt Optik, tel. 044-28 22 81

Anneli Byström, Butikschef Direkt Optik Örnsköldsvik, tel. 0660-170 12

• Mode

• flytt
  • 3 för 1
  • glasögon
  • optiker
  • direkt optik örnsköldsvik

Direkt Optik har vuxit stadigt sedan starten 1992 och vi har nu fyrtio butiker i Sverige. Direkt Optik är en optikerkedja som uppskattas för service, kunskap och kvalité. Professionella och legitimerade optiker i varje butik är en självklarhet, liksom ett attraktivt sortiment av märkesbågar och kvalitetsglas. Under 2013 uppmärksammades styrkan i affärskonceptet och företaget förvärvades av en av Europas ledande aktörer inom optikbranschen, Hans Anders Retail Group, med 500 butiker och drygt 1500 anställda.

Mikael Hallqvist

Presskontakt Nyhetsredaktör Skåne