Inflyttning pågår. Direkten öppnar en ny butik i Norje.

Direkten öppnar ny butik i Norje

Senast den 7 juni öppnar en ny Direktenbutik i Norje, precis vid festivalområdet till Sweden Rock Festival. Det är Bromöllaföretagarna Villy och Karin Nilsson, som även äger Direkten Bromölla och Direkten Olofström, som nu satsar stort. Direkten Norje kommer att sälja flera stora märkesvaror inom konfektyr och tobak, samt glass, sallader och annan snabbmat.
– Butiken ska vara öppen året runt, sju dagar i veckan, säger Villy. Men med tanke på att Sweden Rock har sålt 35 000 biljetter blir det såklart en bra start för butiken. Vi kan till och med behöva anställa någon extra under festivalen.

Villy Nilsson berättar vidare att butiken framöver kommer att vara öppen dygnet runt.
– Det är extra roligt med handlare som inser vikten av att förändra sig. Man måste våga att satsa lite för att lyckas i framtidens servicehandel, säger Svante Törnqvist, vd på Direkten.

Direkten är kvartersbutiken med en stark lokalförankring och ett brett utbud av service och tjänster, allt från spel och paketombud till tobak, dryck och godis.