Direkten har donerat dryck, godis och glass från Direktenträffen

Direkten har donerat dryck och godis från Direktenträffen

Som ett led i Direktens hållbarhetsarbete har överbliven godis, glass och dryck från Direktenträffen den 14–15 april donerats för välgörande ändamål.

Direktenträffen är ett årligt internt event, därDirektenbutiker från hela landet har möjlighet att träffas sinsemellan, menäven möta befintliga och nya leverantörer som ställer ut i Eriksbergshallen iGöteborg. Direkten och Direktens leverantörer som deltar med sina produkter på mässan väljer för andra året i rad att skänka överblivna varor för välgörande ändamål. Denna gest är en del av Direktens bredare miljömässiga och sociala hållbarhetsarbete och syftar till att göra en positiv skillnad i samhället.

Årets mottagare av donationen inkluderar RonaldMcDonald Hus i Huddinge, Drottning Silvias barnsjukhus på Östra Sjukhuset iGöteborg, Gatans Lag i Göteborg, Help Ukraine Gothenburg och Barncancerdagen påHotell 11 i Göteborg.

– Vi på Direkten vill gärna stödja organisationer somarbetar för en bättre framtid för alla. Genom att skänka överbliven dryck,godis och glass från Direktenträffen hoppas vi kunna göra skillnad och spridaglädje, säger Kirsi Räihä, marknads- och kommunikationsansvarig på Direkten.