Pressmeddelande -

Äntligen är de tillbaka! Se Musse och Mimmi live på scenen i Disney Live! Musse & Mimmi på turné

Biljettsläpp 8 februari klockan 9.00.

Disney Live! Musse & Mimmi på turné är ett glatt och fullspäckat äventyr för hela familjen med oväntade händelser, glada upptåg, sång och musik. Det är en fantasifull berättelse med Musse och Mimmi, Kalle Anka, Långben, Askungen, rymdjägaren Buzz Lightyear, Woody, Jessie och Tiger – live på scenen.

Disney Live! är en musikalisk familjeföreställning med dina Disneyfavoriter live på scenen. I Disney Live! Musse & Mimmi på turné får vi följa med Musse, Mimmi, Kalle Anka och Långben när de ger sig ut på turné för att hitta nya roliga och coola talanger som vill vara med i deras show.

Färden går över höga berg och hör och häpna, under vattnet. Med Musses fantastiska buss är allt möjligt. En stor videoskärm, flera projektorer och finurlig scenografi gör äventyret än mer fartfyllt och spännande för publiken som också är med och hjälper till att sätta fart på äventyret när Musse och Mimmi behöver lite hjälp.

Längs vägen träffar de Askungen som kan konsten att sätta de riktigt höga tonerna, Tiger som studsar fram och lockar alla till glada skratt och Jessie, Woody och Buzz Lightyear från Toy Story som lär ut hur ett riktigt Yee-Haw ska låta.

Disney Live! är en fartfylld, interaktiv barnmusikal med Musse och Mimmi och alla deras vänner live på scenen och en oförglömlig första teaterupplevelse för de minsta. Alla pratar svenska.

Disney Live! Musse & Mimmi på turné

Disney Live! Musse & Mimmi på turné - en barnmusikal med Musse och Mimmi och alla deras vänner – live på scen.

• Stockholm, Annexet 6-8 september, 12-15 september.
  • Göteborg, Scandinavium 20-22 september.
  • Malmö Arena 26-29 september.
  • Linköping, Cloetta Center 4-6 oktober.

Biljetter: www.ticnet.se

Biljettsläpp 8 februari klockan 9.00.

FAKTA Disney Live!

Disney Live är en barnmusikal med alla dina Disneyfavoriter live på scenen. Disney Live produceras av Feld Entertainment som står bakom is-showen Disney On Ice och motorshowen Monster Jam. Disney Live! Nalle Puh som turnerade i Sverige 2008 lockade 28 000 besökare.