Äventyret kan börja! Premiär för Disney On Ice Disneyland Adventure i Löfbergs Lila Arena nu på lördag den 15 januari!

Över 150 000 barn och vuxna såg Disney On Ice 2010. Nu är Disney On Ice tillbaka med en helt ny show. Karlstadpremiären är nu på lördag.

- Att ta med hela familjen och tillsammans se Disney On Ice är en tradition för många. Mammor, pappor, far- och morföräldrar tar med sig sina barn och barnbarn på en gemensam upplevelse som alla kan njuta av. För många är det också första gången man ser underhållning live. Disney On Ice är en is-show i absolut världsklass.  I år är det 21:a året i rad som Disney On Ice kommer till Sverige på sin europaturné, säger Bo Wahlfeldt, vd WOCEVENT som ansvarar för evenemanget i Sverige.

Alla Disneyfavoriter på isen

I Disney On Ice Disneyland Adventure får publiken hänga med Musse Pigg, Mimmi, Kalle Anka, Kajsa, Långben och Pluto när de på egen hand besöker den fantastiska nöjesparken – Disneyland. Det blir en dag fylld med skratt och roliga upplevelser när Musse tar med sina vänner till Disneylands absolut bästa attraktioner. De får gunga i takt med Baloo i Jungle Cruise, rocka loss med Stitch i Tiki Room, träffa Buzz Lightyear på Space Mountain och hänga med på en helvild tur med Alice och Den galne hattmakaren.

Dagen på Disneyland blir mer äventyrlig än vad någon kunnat föreställa sig.  Den elaka fén dyker upp och förtrollar Mimmi och Kalle. Det blir Superhjältarna med sina magiska superkrafter som räddar Musse och hans vänner och den äventyrliga dagen slutar lyckligt.

Billjetter: www.ticnet.se

Disney On Ice Disneyland Adventure 2011: • Stockholm Ericsson Globe 2-5 jan • Göteborg Scandinavium 7-9 jan • Karlstad Löfbergs Lila Arena 15-16 jan • Malmö Arena 17-20 feb.

För mer information och pressbiljetter till premiären för reporter och medföljande barn:• Elisabeth Löfqvist, Disney On Ice/WOCEVENT, e-mail: elisabeth.lofqvist@woc.se, Telefon: 018-52 58 96.

• premiär
  • is-show
  • familjeshow
  • disney on ice disneyland adventure
  • disney on ice
  • löfbergs lila arena

• Värmland

Disney On Ice produceras av Feld Entertainment Inc. som är en av världens största underhållningsarrangör och bland annat står bakom publiksuccén High School Musical The Ice Tour, barnmusikalen Disney Live! den storslagna cirkusen Ringling Bros. and Barnum & Bailey och Feld Motor Sports med bland annat Monster Jam.