Disneys nyaste prinsessor gästar Disney On Ice

När Disney On Ice kommer till Sverige med sin nya is-show Disney On Ice Princesses & Heroes är det första gången som hårfagra Rapunzel från filmen Trassel tillsammans med Tiana från berättelsen om Prinsessan och grodan gör entré på isen. De är i gott sällskap. I is-showen är det inte mindre än sju prinsessor och lika många prinsar som med hjälp av lite magi från den lilla älvan Tingeling tar dig med till de mest spännande ögonblicken i de klassiska Disneysagorna

Disney On Ice Princesses & Heroes bjuder på höga hopp, djärv akrobatik och fantastisk skridskoåkning! Du får följa med in i en magisk värld med prinsessor och prinsar, hjältar och hjältinnor. Den lilla älvan Tingeling tar dig med under havets vågor till den lilla sjöjungfrun Ariel som inget hellre vill än att utforska världen på land. Vi får följa prins Eriks kamp mot sjöhäxan Ursula för att lösa förtrollningen som vilar över Ariel.

I sagan om Törnrosa är det en kamp mot tiden som gäller för prins Philip för att hinna befria prinsessan Aurora från den elaka féns förtrollning. Du får också vara med och upptäcka en helt ny värld med Jasmine och Aladdin och se hur Askungens, Belles och Snövits drömmar blir till verklighet. För första gången får du också se prinsessan Rapunzel och prinsessan Tiana på den glittrande isen!

Disney On Ice Princesses & Heroes kommer till Globen i Stockholm, Scandinavium i Göteborg, Malmö Arena och Cloetta Center i Linköping januari och februari 2012.

• cloetta center
  • disney on ice
  • disney on ice princesses & heroes
  • disneyfavoriter
  • ericsson globe
  • familjeshow
  • is-show
  • malmö arena
  • scandinavium
  • disneyklassiker

Disney On Ice produceras av Feld Entertainment Inc. som är en av världens största underhållningsarrangör och bland annat står bakom publiksuccén High School Musical The Ice Tour, barnmusikalen Disney Live! den storslagna cirkusen Ringling Bros. and Barnum & Bailey och Feld Motor Sports med bland annat Monster Jam.