Nytt medielandskap kräver ny PR-kommunikation

Idag är medie- och kommunikationsbranchen i snabb förändring. Kristofer Björkman från Newsdesk berättar hur PR-kommunikationen måste förändras för att fungera i ett nytt kommunikativt landskap den 16 april på Disruptive Media på Berns i Stockholm. – Idag är det minst lika viktigt att en pressrelease är sökbar på Internet som att den skickas till tidningarna, säger Annika Lidne, arrangör av Disruptive Media, och fortsätter: – Genom att nätpublicera når företagen ut till alla intressenter med sina nyheter, och blir inte helt beroende av en handfull journalisters värdering av nyhetsvärdet. Disruptive Media är en heldagskonferens den 16-17 april på Berns i Stockholm om den glödheta arenan för sociala medier och kommunikation på Internet, av kommunikatörer för kommunikatörer. Det handlar om de stora förändringarna i kommunikation, beteende, dialog, relationer och transparens - inte teknik. Den första konferensen 2007 blev en succé och mycket omskriven. Presskontakt Annika Lidne E-post: annika [at] lidne [dot] com Telefon: 070 435 05 45 Länkar Konferenssajt: www.disruptivemedia.se Information om tidigare konferens med citat Pressbilder från tidigare konferens

• Massmedia