The NEXT Big thing slår the Big thing

Vem väljer vi för uppdrag, att göra affärer med, befordrar eller ger det spännande jobbet -  den som gjort stora saker eller den som vill göra stora saker i framtiden. Enligt nyligen publicerad forskning från Stanford and Harward Business School visar sig valet vara enkelt - The Next big thing slår the Big thing. Det du vill skapa och uppnå framåt är viktigare än det du gjort tidigare, hur stort det än har varit. Din professionella potential är långt viktigare än din erfarenhet.

”People are much more impressed, whether they realize it or not, by your potential than by your track record. It would be wise to start focusing your pitch on your future, as an individual or as a company, rather than on your past — even if that past is very impressive indeed”

Genom att analysera ditt professionella rykte får du allt underlag för att ta dig mot The next Big thing och kunna presentera detta för potentiella kunder, uppdrags- och arbetsgivare. Vi arbetar här med en Reputation Resumé som på ett lättillgängligt sätt presenterar Ditt professionella rykte - din ”pitch for the future” och highligths från det du uppnått.

”We have a bias — one that operates below our conscious awareness — leading us to prefer the potential for greatness over someone who has already achieved it.”

Heidi Grant Halvorson