Vilken historia berättar ditt professionella rykte?

Tom Peters, managementkonsult, Gary Vaynerchuck, Internetikon och Kevin Roberts CEO för Saatchi & Saatchi är alla överens - storytelling är idag en av de mest undervärderade affärsstrategierna - någonsin.

Detsamma gäller ditt professionella rykte, eftersom det är din historia och ditt professionella DNA. Men för att kunna arbeta effektivt med detta och nå fördelarna så behöver du två saker. För det första måste du känna till vilken historia ditt professionella rykte berättar idag. Ingen databaserad test i världen kan ersätta detta.

För det andra - när du känner vilken historia ditt professionella rykte representerar för kunder och kollegor, då kan du också börja att utveckla den. Vilken historia vill du att ditt professionella rykte ska förmedla om ett halvår, ett år och vad behöver du faktiskt göra. Vilka upplevda styrkor och unika kvaliteter vill du förstärka och vad vill du sätta på din ”att sluta göra lista”? Jag har nämligen aldrig mött en person som blivit framgångsrik på sina svagheter.

Att känna till ditt professionella rykte är utan tvekan din i särklass stösta framgångsfaktor. Vi märker idag ett explosivt ökat intresse för att analysera och utveckla detta, inte minst för att hitta nya spännande uppdrag och kunder.

Läs mer om dett spännande ämne på http://www.perfrykman.com