Egenutgivaren Gunilla Fagerholm satsar på Divinamedia Publishing

När Gunilla Fagerholm flyttade till Spanien var hon tvungen att avregistrera sig som egenutgivare och söka upp ett svenskt bokförlag. Efter att ha fått kontakt med Divinamedia Publishing bestämde hon sig för att ge förlaget en chans. Divinamedia Publishing ger nu ut hennes fyra böcker i e- och ljudboksformat.

Sommaren 2021 fick Gunilla Fagerholm kontakt med Divinamedia Publishing på Facebook när hon sökte efter ett bokförlag som kunde ta över hennes böcker.

– Jag tyckte det var roligt med ett nystartat företag med två kvinnor som hade en massa kompetens, säger Gunilla.

Gunilla Fagerholm debuterade 2011 med självbiografin Blåögd i luhyaland som handlar om hur hon och hennes make emigrerar till en kenyansk landsortsby för att leva enkelt, närmare naturen och hjälpa andra. År 2013 följdes boken upp med … och Nillan bet ihop och log som beskriver Gunillas barndom och uppväxt i Stockholm och Bromma.

2019 kom Förvridna sinnen– en äventyrsroman med tonåringen Jenny Johnson från Mora, Minnesota, som huvudperson. Fortsättningen på äventyret kom i form av boken Rösterna tystnar i början av 2021.

Som egenutgivare gjorde Gunilla Fagerholm inga direkta insatser för att marknadsföra böckerna. Trots detta lyckades hon få många läsare och även en del uppmärksamhet, bland annat i några tidningsartiklar och genom egna föredrag i Sörmland.

Genom nyutgivningen är förhoppningen att fler ska upptäcka Gunillas medryckande berättelser. De bjuder inte bara på äventyr och möten med olika kulturer utan manar även till eftertanke kring allt från vänskap och kärlek till sökande efter mening och sammanhang.

För att lyckas som författare tänker Gunilla Fagerholm att man ska vara rak, ärlig och ha lätt för att känna empati för andras problem. Allt detta stämmer väl in på henne själv. Men att skriva är en sak och att marknadsföra en färdig bok är en helt annan.

– Du måste vara intresserad av marknadsföring och beredd att ta plats. Jag älskar att skriva men jag avskyr att ta plats. Fast mitt egentliga mål har alltid varit att få skriva och jag har aldrig inbillat mig att jag ska bli rik på det.

Gunilla Fagerholms fyra böcker finns nu som nyutgåvor i e- och ljudboksformat från Divinamedia Publishing hos svenska bokhandlare, bibliotek och streamingtjänster.

Vid frågor eller önskemål om att boka en intervju – sänd ett meddelande till press@divinamedia.se. Recensenter kan använda samma adress för beställning av recensionsexemplar.

• Litteratur

• e-bok
  • äventyrsroman
  • ljudbok
  • bokförlag
  • egenutgivare
  • författare
  • förlag
  • biografi
  • nyutgåva

• Skåne

Divinamedia Publishing är ett nystartat allmänutgivande bokförlag i Lund. Vi ger ut allt från barn- och fantasyböcker till biografier, reportageböcker och poesi. Böcker som inte bara är underhållande utan även bidrar till nya insikter. Det är en reaktion mot det faktum att vi lever i ett samhälle med ett överflöd av information, samtidigt som många av oss hungrar efter kunskap. Vi vänder oss till debutanter och etablerade författare som söker ett bokförlag med personligt anslag – en stödjande partner som satsar på kvalitet  och goda resultat. Vår kompetens och erfarenhet ger oss en bra känsla för kulturella strömningar och gör att vi lätt kan fånga upp verk med potential för stor spridning i olika målgrupper.

Divinamedia Publishing AB
www.divinamedia-publishing.se