BAUHAUS förlänger med DIF

BAUHAUS förlänger sitt avtal som en huvudsponsor till Djurgården Hockey med ytterligare ett år. BAUHAUS har varit en av Djurgården Hockeys huvudsponsorer sedan 2003 och samarbetet går nu in på fjärde året. Förutom exponering på matchtröjan och i arenan innefattar avtalet även aktiviteter i BAUHAUS byggvaruhus. Förra säsongen arrangerades två aktiviteter där spelare från Djurgården Hockey besökte varuhusen under helgkampanjer som var mycket framgångsrika. – Samarbetet mellan Djurgården Hockey och BAUHAUS har fungerat mycket bra de här tre åren, nu skall vi lyfta vårt samarbete ytterligare ett steg. Djurgården Hockey har ett starkt varumärke med en tydlig lokal förankring i Stockholmsregionen, som är en viktig marknad för oss, säger Johan Åberg, VD för BAUHAUS Sverige. – Det är stimulerande för oss som organisation att jobba med en aktiv parter som BAUHAUS. Att BAUHAUS väljer att samarbeta med oss visar att det är lönsamt att synas tillsammans med Djurgården Hockey, säger Christian Due-Boje, kundansvarig på Djurgården Hockey. Förutom BAUHAUS är även Bold Printing Group, PlayStation, Skoda, Falck, Stadium, Svanströms och Jofa klara som huvudsponsorer för Djurgården Hockey säsongen 2006/07. Jerker Dammbro