Ny teknik gör det möjligt att få en kontinuerlig överblick av elnätets status

Blogginlägg -

Olofströms kraft AB inför ny teknik för att kunna agera proaktivt och undvika elavbrott

”Olofströms kraft AB har valt dLabs system för att vi vill minimera vår avbrottstid genom att jobba proaktivt. Vi använder både dLabs incidentanalysator med elkvalitetsmodul och deras riktade jordfelsskydd. Analysatorn ger oss möjlighet att förstå vad som händer i vårt elnät och jobba proaktivt. Det riktade jordfelsskyddet ser till att minimalt antal kunder kopplas bort även vid svåra fel som komplexa intermittenta jordfel.

DLab besitter gedigen kunskap om elnät och analys av störningar vilket gör att vi känner oss trygga med dLabs system och att de utvecklar ytterligare nyttiga applikationer kopplat till analysatorn.”

Bo Undemar
Elnätschef, Olofströms Kraft AB