D-Link lanserar kostnadseffektiva fullt administrerbara Gigabit -switchar

[STOCKHOLM – 2 mars 2021] – D-Link, en global ledare inom nätverksteknik, tillkännager att de lägger till serien DGS-2000 med administrerbara Gigabit-switchar i sin produktportfölj. Den nya serien erbjuder en kostnadseffektiv och flexibel lösning för företag, offentlig sektor och tjänsteleverantörer.

DGS-2000-serien erbjuder en stor variation av olika modeller, vilket möjliggör smidig integrering i en mängd olika applikationer och miljöer. Serien erbjuder ett flertal alternativ för PoE-installationer för att driva ex kameror, SFP-portar för fler anslutningsmöjligheter och avancerade Layer 2-funktioner för att säkerställa tillförlitligheten i dataöverföringen, vilket gör den till en idealisk lösning som access switch på en eller flera olika installationsplatser.

DGS-2000-serien stöder inter-VLAN-routning för att maximera nätverkseffektiviteten och minska trycket på routrar och stamnät. Dessutom stöder switcharna Auto Voice VLAN och Auto Surveillance VLAN, som automatiskt prioriterar VoIP- och datatrafik från videoövervakning, vilket säkerställer att överföring av känslig och kritisk data inte försenas eller skadas vid hög nätverksbelastning.

Den nya switch-serien erbjuder även en rad sofistikerade säkerhetsfunktioner, inklusive D-Links innovativa Safeguard Engine™ som vid nätattacker skyddar switchar från att överbelasta processorn. Tillsammans med funktioner såsom ACL (Packet Content Access Control Lists), Storm Control och Smart IP-MAC-Port Binding är dessa switchar utformade för att göra det möjligt för företag att bygga säkrare och robustare nätverk.

Samtliga switchar i DGS-2000-serien har dedikerade konsolportar med fullt stöd för Command Line Interface (CLI). Med DNA-verktyget (D-Link Network Assistant) kan administratörer snabbt och enkelt upptäcka D-Link-switchar i nätverket så att flera enheter kan installeras och konfigureras samtidigt.

• managed switches
  • poe