Nyhet -

D-Link lanserar Nuclias SD-WAN Gateway med centraliserad molnadministration och hög nätverkssäkerhet

[Stockholm – 1 februari, 2022] – D-Link, en global ledare inom nätverks- och kommunikationsteknik meddelar att Nuclias-serien fått ett tillskott i form av en helt ny Cloud SD-WAN Gateway (DBG-2000). Den kan hanteras helt via molnet och innehåller ett brett utbud av säkerhetsfunktioner, vilket gör den perfekt för organisationer som vill tillhandahålla enkla och säkra nätverkslösningar för verksamheter på en eller flera geografiska platser.

Nuclias Cloud SD-WAN Gateway är utvecklad med sofistikerad Nuclias Cloud-teknik, vilket möjliggör lägre driftskostnader och optimerar användningen av bandbredd för en smidigare nätverksadministration. Dessutom är den nya lanseringen utrustad med dynamiska, konfigurerbara Ethernet-portar som har stöd för upp till tre WAN-gränssnitt, som möjliggör maximal nätverkstillgänglighet och en förbättrad användarupplevelse.

DBG-2000 är designad att ge förbättrade säkerhetsfunktioner och levereras med en integrerad högpresterande brandvägg och intrångsskydd (IPS) som skyddar mot cyberattacker, inklusive DDoS- och brute force-attacker. Dessutom möjliggör den en mer avancerad applikationskontroll och innehållsfiltrering för att ge företagsnätverk ett allsidigt skydd.

För att säkra upp anslutningar mellan ett företags lokala verksamheter och säkerställa att ingen information manipuleras erbjuder DBG-2000 ett omfattande utbud av VPN-funktioner, inklusive IPsec VPN, PPTOP/l2TP och Open VPN. Dessutom gör Nuclias Clouds inbyggda Quick VPN det möjligt för nätverksadministratörer att konfigurera komplexa VPN-topologier i några enkla steg. Samtidigt erbjuder OmniSSL SSL-inloggning, certifikatgenerering och administration som kräver minimal arbetsinsats vid implementering.

DBG-2000 har en rättfram idrifttagning och administration, tack vare snabb plug-and-play-installation och ett antal smarta administrationsfunktioner som kan utföras centralt. Den eliminerar behovet av en lokal gateway och gör det möjligt för nätverksadministratörer att ta emot nätverksinformation i realtid samt omedelbara varningar via Nuclias Clouds sofistikerade administrationsplattform. Detta säkerställer att händelser aldrig missas och kan hanteras snabbt.

Viktiga funktioner:

• Nuclias Cloud tillhandahåller centraliserad molnbaserad administration, med ett intuitivt webb- och appbaserat gränssnitt (1 års licens ingår)
  • 4 x Gigabit Ethernet-portar
  • 1 x RJ45-konsolport
  • Med ”Zero Touch” driftsättning och snabb installation elimineras behovet av lokal närvaro
  • Kraftfull VPN-server som ändå är enkel att installera ger dig flexibilitet vid driftsättning och administration
  • Brandvägg som ger effektivt skydd mot intrång från okända källor.
  • Intrångsskyddssystem (IPS) skyddar mot DDoS-attacker
  • Dynamisk filtrering av webbinnehåll