Nyhet -

D-Link uppdaterar sortimentet av populära Vigilance-övervakningskameror med UHD-upplösning och H.265 HEVC-stöd

[STOCKHOLM – 12 APRIL, 2021] - D-Link, ett världsledande företag inom säkerhets- och övervakningslösningar, meddelar att de genomför en fullständig uppdatering av sina populära videoövervakningskameror i Vigilance-sortimentet. De nya kamerorna erbjuder videoövervakning i upp till 4K Ultra HD-upplösning - perfekt för små och medelstora företag samt för verksamheter som letar efter en mycket kostnadseffektiv professionell lösning.

Det nya Vigilance-sortimentet inkluderar dome- och bulletkameror med 8MP-, 4MP- och 2MP för inomhus- och utomhusbruk samt stödjer återgivning i upplösningar på upp till 3840 x 2160, 2592 x 1520 respektive 1920 x 1080. Stöd för H.265 / HEVC (High Efficiency Video Coding) minskar det totala volymen av nätverkskapacitet och gör att fler videor kan lagras utan att minska kravet på bildkvalitet eller upplösning.

Alla kameror är väderbeständiga och har IP66-klassad design med ett brett driftstemperatursspann från -30 ° C till 50 ° C, vilket gör att de kan installeras i tuffa miljöer. Dome-kamerornas chassi är IK10-klassade vilket innebär vandalsäkra, det ger ett ytterligare skydd mot fysisk skadegörelse.

Kamerorna är utformade för övervakning dygnet runt och har en hög kapacitet för mörkerseende vilket gör att de kan se upp till 30 meter i fullständigt mörker. Ytterligare bildförbättrande funktioner som 2D / 3D-brusreducering och WDR (Wide Dynamic Range) gör att de är idealiska för användning i miljöer med utmanande ljusförhållanden såsom lagerbyggnader och ingångar till byggnader. Tack vare sensorer med stöd för LowLight+ är kamerorna mycket ljuskänsliga och kan se i färg, även i extremt svagt ljus.

Kamerorna är utvecklade med ett inbyggt 802.3af-kompatibelt PoE-stöd, vilket möjliggör förenklad installation då ström- och nätverksanslutning tillhandahålls via en enda standardnätverkskabel.

Som ett komplement till Vigilance-sortimentet erbjuder D-Link ett omfattande utbud av videoinspelnings- och administrationslösningar. Den kostnadsfria programvaran D-ViewCam tillåter inspelning och uppspelning på flera kameror. Samtidigt erbjuder D-ViewCam Plus en Intelligent Video Analytics-funktion för närvaro- / tripwire-detektering samt person- / fordonsräkning. Den nya inspelningsenheten, DNR-4020-16P, med H.265 PoE-stöd är en allt-i-ett-lösning med integrerade PoE-portar som kan ansluta och driva upp till 16 kameror. Den fristående designen med integrerad hårddiskplats, USB-mus / tangentbord och både HDMI- och VGA-utgång för skärmanslutning gör att ingen dator behövs.

Slutligen är kamerorna även fullt kompatibla med D-Links nya Nuclias Connect Hub Plus (DNH-200) som möjliggör centraliserad administration av nätverk och videor med lokal lagring, men som även är klar för anslutning till molnet. DNH-200 möjliggör samtidig visning och inspelning av upp till 20 kameror, samt hantering av upp till 50 trådlösa Nuclias Connect-accesspunkter.

Nya Vigilance-sortimentet inkluderar:

DCS-4618EK - 8 Megapixel H.265 domeformad kamera för utomhusbruk