D-Link lanserar världens bredaste produktutbud av snabba trådlösa 802.11ac-routrar

Idag introducerar D-Link världens mest avancerade och omfattande utbud av trådlösa routrar med nästa generations trådlösa standard 802.11ac.  D-Link släpper fyra nya modeller i olika prisklasser; från en enklare modell till en toppmodell med supersnabb prestanda, AC SmartBeam och USB 3.0.

D-Links nya produktutbud är utvecklat för att råda bot på dagens vanligaste trådlösa anslutningsproblem; vare sig det handlar om dålig trådlös täckning eller prestanda, eller att uppkopplingen inte är stabil nog för till exempel högupplöst film eller onlinespel. Den nya serien innebär att det finns alternativ i alla prisklasser.

De nya trådlösa 11ac-modellerna, som är upp till fyra gånger snabbare än dagens trådlösa standard 11n, har en distinkt design som döljer upp till sex interna antenner. Med D-Links molntjänst ”mydlink” och mobilappar är det möjligt att hantera routern eller komma åt filer från distans via dator, en iOS- eller Android-enhet.

– Hela den trådlösa världen går mot den nya 11ac-standarden nu. Det spelar ingen roll om det är de senaste mobiltelefonerna, surfplattorna eller smart-TV-apparaterna. D-Link tar nu steget in framtiden genom att lansera det mest omfattande trådlösa AC-utbudet på marknaden. Vi gör detta för att alla ska kunna uppgradera till nästa generations trådlösa standard”, säger Marco Stenvall, produktchef på D-Link AB.

Wireless AC1750 Dual-Band Gigabit Cloud Router (DIR-868L)
Toppmodellen heter Wireless AC1750 Dual-Band Gigabit Cloud Router med AC SmartBeam (DIR-868L). Routern, som levererar en hastighet på totalt 1750 Mbit/s, 1300 Mbps på 5 GHz-bandet och 450 Mbps på 2,4 GHz-bandet, är just nu världens snabbaste trådlösa router med app- och molnteknik integrerat. Routern är utvecklad för de personer som vill ha det absolut snabbaste på marknaden och samtidigt vill ha alla de senaste funktionerna. Fyra gigabit ethernet-portar och USB 3.0-anslutningen gör att användaren streamar video eller överför filer smidigt och snabbt från en ansluten hårddisk.

Produktlänk: http://bit.ly/dir-868l

AC1200 Dual-Band Gigabit Cloud Routrar (DIR-860L och DIR-850L)
Premiummodellerna Wireless AC1200 Dual-Band Gigabit Cloud Router med AC SmartBeam (DIR-860L) och Wireless AC1200 Dual-Band Gigabit Cloud Router (DIR-850L) levererar en hastighet på 867 Mbps på 5 GHz-bandet och 300 Mbps på 2,4 GHz-bandet och är utrustade med gigabit ethernet. Precis som DIR-868L har också DIR-860L  AC SmartBeamTM-teknik. Den är utvecklad för att hitta och följa trådlösa enheter som är anslutna till routern. Det gör att den trådlösa signalen får bättre räckvidd i ett hem, även där signalen hade svårt att nå fram tidigare.

Produktlänkar:

Wireless AC750 Dual-Band Cloud Router (DIR-810L)
Den sista modellen i den nya serien är Wireless AC750 Dual-Band Cloud Router (DIR-810L) klarar AC750-hastighet (433 Mbps på 5 GHz + 300 Mbps på 2,4 GHz ) och  till ett väldigt attraktivt pris för användare som vill uppgradera till den nya 11ac standarden.

Produktlänk: http://bit.ly/dir-810l

Molnteknik och appar ingår
Förutom den höga prestandan, är alla de nya modellerna bestyckade med D-Links mydlink-teknik, vilken  ger användaren smidig åtkomst till routern så att denne kan administrera och kolla på sitt nätverk i realtid även när man inte befinner sig i hemmet. Genom den kostnadsfria appen "mydlink Lite", kan användaren se vilka enheter som är uppkopplade på det egna nätverket inklusive vilka webbsidor som har besökts. Det går också att blockera oönskade anslutningar, och få notifieringar via e-post. Det gör att man kan känna sig säker från ovälkomna gäster. Routrarna kan också installeras på ett par sekunder via ”QRS Mobile”-appen (Quick Router Setup) som även den är kostnadsfri och finns tillgänglig för iOS och Android.

802.11ac-adaptrar
För användare som vill få full fart på befintlig dator som endast har stöd för tidigare trådlösa standarder, så finns det två USB-adapters som har 802.11ac stöd och kan paras ihop med de nya 11ac-routrarna. D-Link Wireless AC Dual Band USB Adapter (DWA-182) eller Wireless AC Dual-Band USB Nano Adapter (DWA-171) gör det möjligt att enkelt uppgradera sin dator för att dra full nytta av 802.11ac.

Produktlänkar:

Pris och tillgänglighet – ac-routrar
Alla fyra nya routrarna är tillgängliga i butik omgående. Det rekommenderade butikspriset är: 695 kronor för DIR-810L, 895 kronor för DIR-850L, 1095 kronor för  DIR-860L samt 1495 kronor för DIR-868L.

Pris och tillgänglighet – USB-adaptrar
DWA-171 finns tillgänglig omgående (DWA-182 finns tillgänglig sedan tidigare). Det rekommenderade priset på DWA-171 är 299 kronor samt 599 kronor för DWA-182.

Produktblad 11ac-utbud

Pressbilder, lågupplösta

Pressbilder, högupplösta (72MB, zip-fil)

För mer information eller produkttest, vänligen kontakta:
E-post: marco.stenvall@dlink.com, Tel: 08-564 619 16, 0738-33 44 77

• 802.11ac