D-Links 4G/LTE-router utökar 4G till fler enheter

D-Link lanserar en 4G LTE-router som kommer att göra det möjligt för 4G-abonnenter att dela deras mobila uppkoppling till flera användare. Den nya routern, DWR-921, ger hemmanvändare och småföretag ett alternativ till det vanliga bredbandsabonnemanget.

4G fortsätter att växa i Europa och den nya tekniken möjliggör att dessa tjänster används på flera apparater i hemmet eller på företaget.

D-Links nya 4G LTE Router (DWR-921) ger användare ett alternativ till ADSL eller fiberanslutning. För småföretagare kan detta också vara ett backup-alternativ om deras existerande bredbandlösning slutar fungera. LTE ger hastigheter upp till 100 Mbit/s (nedström) och 50 Mbit/s (uppström) beroende på mobilnätets kapacitet, signalstyrka, regler och villkor hos den lokala operatören.

4G LTE Router (DWR-921) är enkel att installera och fungerar med alla mobiloperatörer. Användaren sätter in sitt 4G SIM-kort och väljer mobiloperatör i installationsguiden. Det finns även fyra ethernet-portar och wifi-standarden 802.11n integrerat för att enkelt kunna dela 4G-signalen till andra användare och enheter.

– De flesta mobiloperatörer har idag börjat erbjuda 4G-tjänster i bred skala för att kunderna ska få en ännu bättre och snabbare internetanslutning. Då en allt större andel information lagras i molnet och användarnas krav att ständigt vara online ökar behoven att koppla upp sig. Med DWR-921 kan fler användare få ut det bästa av sina 4G-abonnemang, säger Marco Stenvall, produktchef på D-Link.

Funktioner och egenskaper
•   4G LTE (900/1800/2600/800 MHz)
•   3G (när inte en 4G-signal finns tillgänglig)
•   Fyra 10/100 LAN-portar
•   Ethernet WAN-port för bredband
•   802.11n/g/b
•   Trådlös kryptering av datatrafik med WEP/WPA/WPA2
•   Dubbla brandväggar (NAT och SPI)
•   VPN med L2TP/PPTP/IPSEC
•   Vikt 500 gram
•   Mått 190x111.5x23.5 mm

Produktblad
ftp://ftp.dlink.eu/Datasheets/DWR-921.pdf

D-Link 4G LTE Router (DWR-921) är tillgänglig omgående. Rekommenderat butikspris är 1 995 kronor.

Lågupplösta bilder

Högupplösta bilder

För mer information och produkttest, vänligen kontakta:
Marco Stenvall, D-Link
Produktchef, Konsumentprodukter