Mjau och Tassalyckan firar 30 år.

Nyhet -

Det svenska kattmatsvarumärket Mjau och katthemmet Tassalyckan firar 30 år – välkomna till Vårgårda för att ta del av firandet

Den 15 juni är det 30-årsjubileum för Mjau och det egna katthemmet Tassalyckan. Kattmatsvarumärket lanserades 1992 och samma år invigdes också det närliggande katthemmet Tassalyckan, där behövande katter får en andra chans i livet. Tassalyckan är ett av flera initiativ som Mjau har tagit i syfte att minska den utbredda katthemlösheten och höja kattens status i samhället.

Media är varmt välkomna att delta i 30-årsjubileet på Tassalyckans gård. På plats finns det möjlighet att besöka katthemmet tillsammans med djurvårdarna Caroline Granath och Catherine Wadlin, som varit med ända sedan starten. Under dagen närvarar Doggy ABs vd Magnus Sjösten, för att berätta om foderproducentens långa historia på bygden. Dessutom får firandet besök av Bengt Hilmersson (C), kommunalråd i Vårgårda och kommunstyrelsens ordförande, som kommer att tala om vikten av ett gott näringsliv i Vårgårda och stärkt djurskydd för katter.

Födelsedagen firas med lunch, kaffe och tårta, både för tvåbenta och fyrbenta gäster, den 15 juni 2022 mellan kl. 11.00 – 13.00 på Tassalyckan i Vårgårda.

För att anmäla sig till 30-årsjubileet och besöka Tassalyckan, hör av dig till:

Julia Wohlén, Manifest PR, 073-043 20 82
julia.wohlen@manifestpr.se