Källa: Doggy AB

Ge kattmat till mamma på mors dag

Hylla en mamma på mors dag och utrota katthemlösheten! Genom att köpa ett gåvopaket i kattmatsproducenten Mjaus gåvoshop gör man både en mamma glad, och mättar en hemlös katt i 21 dagar.

I Sverige lever över 100 000 hemlösa katter. Deras överlevnad hänger på att de blir hittade, och omhändertagna av ett av landets alla katthem. Katthemmen i sin tur drivs till stor del av ideella krafter, och är i stort behov av donationer för att verksamheten ska överleva.

Kattmatsproducenten Mjau i Vårgårda har länge arbetat för att höja katters status, och för att hjälpa hemlösa katter. Ett initiativ av flera är deras gåvoshop, där kattälskare enkelt kan skänka kattmat året om. För varje köpt matpaket skänker Mjau ytterligare 3 kg kattmat. Inför 29e maj släpper Mjau ett tillfälligt matpaket i sin gåvoshop, nämligen mors dag-paketet. Paketet innehåller 6 kg kattmat och kostar 179 kronor.

– Detta är en mors dag-gåva som känns bra i hjärtat och gör stor skillnad för utsatta katter. Genom att köpa mors dag-paketet i vår gåvoshop mättar man en hemlös katt i 21 dagar, säger Lisa Müller, marknadschef på Mjau.

Maten som samlas in via gåvoshopen delas ut till katthem runt hela landet. Sen gåvoshopens start i februari år 2020 har Mjau, tillsammans med kattälskare, samlat in 445 293 portioner kattmat.

Den som vill köpa ett mors dag-paket i gåvoshopen kan göra det här.

Lisa Müller

Marknadschef Doggy & Mjau