Lekfulla nyheter i kattmatshyllan

Lekfulla nyheter i kattmatshyllan

Kan formen på ett kattgodis framkalla lekinstinkter? Absolut, menar kattmatsproducenten Mjau som nu breddar sitt sortiment ytterligare med godis för katter. Både form och konsistens har tagits fram för att locka fram de lekfulla sidorna hos landets katter.

– När vi tog fram våra nya Gottebitar och Fina fisken hade vi både kattens, husses och mattes bästa i åtanke. Fina fisken ser ut som en liten fisk, och Gottebitarna är utformade för att både rulla och låta när de nuddar golvet. De varken kladdar eller smular och passar både för att belöna och aktivera, säger Sofia Lidenhed, marketing manager på Mjau.

Att bara det bästa är gott nog vet man i kattmatsfabriken i Vårgårda. Där har Mjau tillverkat kattfoder av högsta kvalitet i över ett sekel, och nu breddas sortimentet ytterligare när kattgodiset gör entré i kattmatshyllan. Nyheterna är Mjau Gottebitar av nöt, Mjau Gottebitar av kyckling, lamm och nöt och Mjau Fina fisken av lax. Alla är tillagade med naturliga råvaror och är fria från spannmål och socker. Dessutom är de berikade med taurin och vitaminerna A, D och E. Lekfullt, gott och nyttigt!

Mjau kattgodis finns i butik från vecka 44.

Nyheterna:

Mjau Gottebitar:

Gottebitar finns i två olika smaker: en med nöt, och en med kyckling, lamm och nöt. Båda med hög kötthalt. De är tillagade av naturliga råvaror och är fria från spannmål och socker. De är dessutom berikade med taruin och vitaminerna A, D och E. Deras runda form gör att de är utmärkta att leka med. Testa att rulla på golvet, eller att stoppa i en pet-flaska.

Fina fisken:

Fina fisken har formen av en liten fisk, och smakar av lax. De innehåller endast naturliga råvaror och är fria från spannmål och socker. De är dessutom berikade med taurin och vitaminerna A, D och E, för att göra dem ännu nyttigare. Fina fisken passar både om du vill ge din kisse extra kärlek eller en spännande utmaning – varför inte fästa Fina fisken i ett snöre och låt din katt gå på fiskjakt!