Källa: Doggy AB

Smakfulla klappar till hunden och katten

Vad får hunden och katten mumsa på i jul? Doggy Julpaté och Mjau Julsill såklart! Nu är de populära säsongsprodukterna åter tillbaka i butikerna, lagom till julhandlingen.

Duka julbordet för hunden och katten! Att inkludera våra fyrbenta vänner i familjens högtider är en självklarhet för djurmatsproducenten Doggy AB, som vet vilken stor betydelse våra husdjur har för oss. Återigen lanserar man de populära säsongsprodukterna Doggy Julpaté och Mjau Julsill. Två favoriter som funkar lika bra på julbordet som under granen.

– Inför jul blir vår vårt kök i Vårgårda en riktig tomteverkstad! Vi tillagar Julpaté med smak av kalkon, kyckling, nöt och fläsk och Julsill på svenska naturliga råvaror utan onödiga tillsatser – allt för att våra fyrbenta vänner ska få en riktigt god jul, säger Sofia Lidenhed, marknadschef på Doggy AB.

Säsongsprodukterna gör entré i djurmatshyllan i mitten av november, lagom till julhandlingen. Doggy Julpaté och Mjau Julsill och är förpackade i Tetra Recart®, en förpackning som håller maten fräsch, är enkel att återvinna och snäll mot miljön. Dessutom kan den enkelt återförslutas mellan serveringarna.

Säsongsprodukterna från Doggy AB säljes under begränsad tid i utvalda matbutiker från vecka 47. Från vecka 48 säljs dessutom produkterna online i juliga paketförpackningar tillsammans med godis för hund respektive katt. Doggys julklapp säljs på doggy.se/julklapp och Mjaus julklapp på mjau.se/julklapp och säljs så länge laget räcker.