Dogman växer i Skåne – öppnar kedjans 30:e butik

Dogman växer i Skåne – öppnar kedjans 30:e butik

Dogman stärker närvaron i centrala Skåne genom förvärvet av butiken TEBA i Höör. Det blir Dogmans 30:e butik i Norden och fjärde i Skåne.
– Vår strategi är att finnas nära kunderna. Vi är väldigt glada över att få tillfälle att förvärva en så väletablerad butik och möjligheten att komma närmare ännu fler av våra kunder i Skåne, säger Pierre Olofsson, VD på Dogman.

Dogmans nya butik i Höör är cirka 1 800 kvadratmeter stor och belägen strax söder om Höör. TEBA startades av Gunnel och Thord Ellman 1991 och butiken är känd för sitt breda sortiment för hund, katt och smådjur. Något Dogman kommer att förvalta när driften av butiken tas över i september 2021.

I och med ägarbytet kommer butiken att anpassas och uppdateras enligt Dogmans manér. Interiören uppgraderas och sortimentet kompletteras med Dogmans produkter och tjänster. I enlighet med Dogmans koncept skapas aktivitetsytor med exempelvis en agilitybana för de fyrfota kunderna. Även det uppskattade konceptet med djur-spa och tjänster som klipping, trim och bad för hundar, katter och kaniner kommer att finnas på plats.

Pandemin har ökat antalet husdjursägare och skapat en större marknad. Och det ökande intresset för husdjur är här för att stanna, menar Dogmans VD, Pierre Olofsson.
– Redan innan pandemin såg vi inte bara att antalet husdjursägare ökade utan också att intresset för att vårda och skämma bort sina fyrbenta familjemedlemmar ökar. Vi ser våra djur som just familjemedlemmar och vill ge dem härliga upplevelser, god mat och roliga leksaker, berättar han.

Förvärvet av TEBA ger Dogman en ökad omsättning med cirka 20 miljoner kronor årligen.

För ytterligare frågor, vänligen kontakta:
Pierre Olofsson, VD Dogman, Pierre.olofsson@dogman.se, 070-10 88 090

Hej! Vi är Dogman

... och vi har i över 50 år med hjälp av våra medarbetares kärlek för husdjuren blivit en av Nordens största leverantörer av husdjursprodukter.

Med rötterna i den skånska myllan gör vi allt för att ge våra vänner den bästa vardagen – och skapa en mer glädjefylld tillvaro för både husdjur och husdjursägare. Med prisvärda produkter och marknadens bredaste sortiment är vi det bästa valet för dig och din bästa vän.

Våra produkter

Dogmans noga utvalda produkter erbjuder ett brett sortiment för familjens alla älskade husdjur – hund, katt, smådjur, fågel, fisk och häst/ryttare.

Nordens största tuggleverantör

Vi har ända sedan början av 60-talet produktutvecklat och sålt tuggben. Det har gett oss många års erfarenhet och mycket god tid att hitta de bästa leverantörerna. Vi har ett mångårigt och nära samarbete med några få utvalda tillverkare i Europa, Centralamerika och Asien . Tillsammans, anpassar och utvecklar vi hela tiden vårt sortiment för att vara det bästa valet för bästa vännen. Idag är vi Nordens största leverantör av hundtugg med över 100 unika artiklar i sortimentet. Läs gärna mer om våra tugg på tugguiden.com, en webbsida publicerad av Dogman som ger svar på många av dina frågor om hundtugg.

Våra varumärken

Vi har omsorgsfullt valt att kombinera egna varumärken med starka och väl etablerade leverantörsmärken från hela världen som delar vår vision. En stor del av vår framgång kommer från våra egna varumärken Dogman, Kennel Equip och Jacson under vilka vi utvecklar nära 1000 nya artiklar varje år.

Mer information om Dogman finns på Dogmans hemsida.

Magnus Palmér

Presskontakt Marknadschef Marknad 0736337514