Under våren öppnar Dogman and friends-butiker i Porsgrunn och Harstad i Norge, i Raisio och Lahti i Finland samt Malmö och Barkarby. i Sverige.

Fortsatt full fart framåt för Dogman Groups butiksetablering

Dogman and friends fortsätter sin expansiva resa och nästa veckas premiär i Porsgrunn, Norge är starten på en intensiv vår då man kommer öppna flera nya butiker i Norden. Bland nyöppningarna finns bland annat en city-butik i Malmö och den viktiga etableringen i Barkarby, Stockholm.

Under de senaste åren har Dogman Group både förvärvat och öppnat nya butiker i Sverige, Norge och Finland och det finns inga planer på att slå av på takten under 2023. Under de kommande tre månaderna slår inte mindre än sex nya butiker upp dörrarna för husdjursägare och deras bästa vänner.

– De fysiska butikerna är inte bara ett värdefullt sätt att öka vår varumärkeskännedom och få fler att upptäcka våra produkter och breda utbud, de gör det också möjligt att stärka relationen till våra kunder, säger retaildirektör Anton Andersson.

Etableringen på Barkarby handelsplats blir den första i Stockholms-området och ett viktigt tillskott i butiksledet. Även denna kommer att erbjuda flera av de tjänster som kunderna efterfrågar, t.ex. kloklippning, trim&spa eller mer personlig rådgivning kring produkterna. Butiken kommer öppna sista helgen i April.

– Vi tror mycket på att kunna erbjuda fler husdjursrelaterade tjänster. Alltifrån aktivitetsytor och valpträffar till vår gör-det-själv-tvätt och att vi bjuder på gratis kaffe gör att kunderna både kommer oftare och stannar längre, säger Anton.

Under våren öppnar Dogman and friends-butiker i Porsgrunn och Harstad i Norge, i Raisio och Lahti i Finland samt Malmö och Barkarby i Sverige.

Ämnen

Under Dogman Group finns varumärken som Jacson, Shiro&Malou, Kennel Equip samt Dogman som är en av Nordens största leverantörer av husdjursprodukter. Genom sitt butikskoncept Dogman&Friends erbjuds, utöver många stora och välkända varumärken, även en variation av tjänster.

Med fokus på en glädjefylld tillvaro för husdjur och husdjursägare, fortsätter Dogman Group att expandera och finns idag i flera länder i Norden och Europa.

Magnus Palmér

Presskontakt Marknadschef Marknad 0736337514