Den 24 maj öppnas den femte Big Dollar-butiken i Danmark.

Dollarstore firar sin senaste Danmarksöppning med nationell butiksfest

Öppningen av den femte Big Dollar-butiken kommer att firas över hela Danmark.

Den 24 maj 2024 slås portarna till den senaste Big Dollar-butiken upp. På Hjørringvej 121 i Frederikshavn kommer den nästa 2 800 kvadratmeter stora butiken att erbjuda ett brett sortiment inom bland annat inredning, kök, leksaker, hygien, snacks och dryck - alltid till riktigt låga priser.

Big Dollar öppnade sina första två butiker under 2022 och finns idag i orterna Næstved, Brønderslev, Hjørring och Holbæk. I och med öppningen i Frederikshavn anordnar man en nationell butiksfest, där kunder i hela Danmark kan vara med och fira. Det kommer pågå under hela dagen den 24 maj och bland annat innefatta massor av extraerbjudanden, fika och de välkända överraskningshinkarna fyllda med oväntade presenter.

“För oss är det alltid viktigt att fira, stort som smått, och därför känns det som en självklarhet att bjuda in alla våra kunder, oavsett var man bor. Vi är otroligt glada över vår fortsatta expansion i Danmark och har mycket inplanerat under året”, säger Peter Jakobsen, Country Manager Danmark.

Firandet startar den 24 maj kl. 09.00 i alla fem butiker och kommer att pågå under hela dagen.

Big Dollar
Den svenska lågpriskedjan Dollarstore ansvarar för den dagliga driften av butikskedjan Big Dollar och dess butiker. Tokmanni Group Corporation är en av Nordens ledande lågpriskoncerner och dess aktier är noterade på Nasdaq Helsinki. Dollarstore ingår sedan augusti 2023 i Tokmanni Group.

Big Dollar fokuserar på att erbjuda sina kunder en oväntad och glädjefylld shoppingupplevelse med riktigt bra produkter till riktigt bra priser. Att handla på Big Dollar ska kännas som en skattjakt där du aldrig vet vad du kan hitta. Big Dollar är till för hela familjen med ett produktsortiment som ska täcka alla behov.

Dollarstore Dollarstore, grundat 1994, är en av de största lågprisaktörerna i Sverige med ett brett sortiment inom mode & skönhet, snacks & dryck, heminredning, städning, säsong & fest, fritid & leksaker, djur med mera. Idag har Dollarstore 131 butiker över hela Sverige och fyra butiker i Danmark under namnet Big Dollar. Totalt sysselsätter de cirka 2 300 anställda i Sverige och Danmark.