I takt med att Budgetåret 2022 går mot sitt slut, ökar beställningarna av Cykel- & Minigarage hos Dooman Teknik

Nyhet -

- Orderingången från kommuner brukar generellt sett öka mot slutet av året, vilket naturligtvis kan bero på att det finns pengar kvar i budgeten. Vi tror att ytterligare en anledning är att det helt enkelt blir allt fler tjänstecyklar runt om i landets kommuner, menar Robert Kjellman på Dooman Teknik.

Ja, vill man ha ett garage till sin verksamhet före nyår, då är det hög tid att lägga en beställning, säger Robert med glimten i ögat.

Göteborgsbaserade företaget Dooman Teknik har utvecklat stöld- och köldskyddade minigarage sedan 80-talet, främst avsett till förvaring av cyklar och olika typer av handikappfordon. På bilden ovan ser man modellen CB6 Arctic som bygger på en gedigen konstruktion i lättmetall, golv i marinplywood från offshorebranschen samt väggar, tak och dörr i dubbla aluminiumplåtar med köldbrygga.

CB6 Arctic är en smart förvaringslösning där man kan förvara mer än "vanliga" cyklar t.ex. paketcyklar, "side by side" cyklar eller varför inte en Vespa.

Unika förvaringskoncept

Doomans olika förvaringslösningar är mer än garage, det är ett koncept som bygger på vad våra kunder har för önskemål och utmaningar, fortsätter Robert. Det kan handla om rådgivning kring placering, storlek eller vad som ska placeras i garaget, lämpligt materialval, låsfunktioner, eller t.ex. laddningdmöjligheter för el-cyklar.

Viktiga faktorer vi tillsammans med våra kunder noggrant går igenom för att hitta en gemensam och optimal lösning. Förvaringslösningarna är lämpliga för såväl offentliga som privata miljöer.

Exempel på andra minigarage är storsäljaren och originalet BB40 (se bilden nedan).

Med mer än 5 000 levererade garage av modellen BB40 är Dooman den ledande leverantören för den här typen av minigarage. När kraven ökar på stöldsäkerhet, köldskydd och fast installation av el, är BB40 ett av de främsta alternativen på marknaden idag. BB40 är fast installerat och uppfyller de kriterier som krävs vid bostadsanpassning.

Förvaringslösningar från Dooman är designade med kvalitet, funktion och användarvänlighet i fokus. Som leverantör till de flesta av landets kommuner och många företag är Dooman en av de aktörerna som driver utvecklingen framåt på marknaden, avslutar Robert.

Mer info om Cykelgarage här

.

Presskontakt Verksamhetsansvarig 031-696853

För en enklare vardag - Säkra och flexibla förvaringslösningar från Dooman

Dooman Teknik är sedan 70-talet verksamt inom bostads- och fastighetsutveckling. Vi är ett fullserviceföretag som erbjuder allt från behovsanalys till installation och serviceavtal. Våra produktkategorier är Dörrautomatik, Förvaringslösningar, Laddstationer, Spisvakter, Säkerhetsprodukter, Trösklar och Ramper. Doomans kunder är företag, fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och landets kommuner.

I februari 2015 förvärvades Dooman Teknik AB av Lagercrantz Group och är numera en del av divisionen Division Electrify