Lagercrantz Group är verksamt i nio länder i norra Europa samt i Indien, Kina och USA.

Lagerkrantz förvärvar Dooman Teknik

Lagercrantz Group har idag förvärvat samtliga aktier i det svenska teknikbolaget Dooman Teknik AB.

Dooman utvecklar och erbjuder förvaringslösningar och produkter inom området bostadsanpassning bl.a. med garagemoduler för handikappfordon, el-scootrar och permobiler som huvudprodukt. Kunderna utgörs i första hand av svenska kommuner men också av fastighetsbolag och BRF.

- Dooman är ett intressant företag som med sina produkter nått en marknadsledande position i sin nisch. Dooman blir det åttonde produktbolaget i vår division Niche Products, kommenterar Jörgen Wigh, VD och koncernchef i Lagercrantz Group.

Dennis Lewrén tidigare ägare till Dooman: - Vi har arbetat med teknik för rörelsehindrade i över 30 år och medverkat till ta fram många enkla och smarta lösningar. Med Lagercrantz får Dooman en långsiktig och finansiellt stark ägare.

Dooman kommer att ingå i Lagercrantz division Niche Products från och med februari 2015. Förvärvet förväntas ge ett mindre positivt tillskott till koncernens vinst per aktie på årsbasis.