BB40 den perfekta förvaringen för Permobiler.

BB40 den perfekta förvaringen för Permobiler.

Det ställs allt högre krav på stöldsäkerhet och tillgänglighet när det kommer till förvaring av Permobiler och liknande funktionsfordon. Detta är troligtvis en av anledningarna till att minigaraget BB40 blivit så populärt genom åren.

BB40 eller "Brödburken" som många kallar det är originalet som för allra första gången placerades ut 1995 och beställaren var då Partille Kommun. Idag snart 30 år senare har garaget levererats ut till Sveriges samtliga kommuner.

Funktion, kvalité & ständig utveckling

- Vi jobbar hela tiden med att förbättra detaljer och funktionalitet, mycket med utgångsläge ifrån beställare och slutanvändarnas åsikter.

Att vi dessutom kontinuerligt får positiv feedback från våra olika installatörer runt om i landet, ser vi som ett gott betyg på vår strävan att alltid överträffa de förväntningar som ställs på garaget, förklarar Dennis Lewrén som är upphovsmakare till Originalet BB40.

Installatörens favorit

BB40 är inte bara originalet och marknadsledande på marknaden, det är också installatörernas favorit. Garaget levereras "nyckelfärdigt" och är lättinstallerat.

En faktor som sticker ut är det smarta rampsystemet, det är sinnrikt konstruerat för att vara följsamt i förhållande till underlaget garaget ställs på. Vilket i sin tur betyder att förberedande markarbete underlättas.

Växande efterfråga från Bostadsrättsföreningar och fastighetsägare

- Historiskt sett har det i huvudsak varit beställningar av BB40 från landets kommuner men sedan något år tillbaka ser vi en ökad efterfråga från BRF:er och privata fastighetsägare, berättar Robert Kjellman, verksamhetsansvarig på Dooman Teknik.

Här kan man läsa mer om minigarage från Dooman...

Dooman Teknik är sedan 70-talet verksamt inom bostads- och fastighetsutveckling. Vi är ett fullserviceföretag som erbjuder allt från behovsanalys till installation och serviceavtal. Våra produktkategorier är Dörrautomatik, Förvaringslösningar, Laddstationer, Spisvakter, Låssystem, Säkerhetsprodukter, Trösklar och Ramper. Doomans kunder är företag, fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och landets kommuner.

Vi arbetar i nära samarbete med användare och beställare för att ta fram genomtänkta och lättanvända produkter som dessutom är ekonomiskt realistiska. Ett bra exempel är BB40, originalet ibland benämnt "brödburken" som andra leverantörer kopierat. Ett garage som med sin unika konstruktion och höga kvalitet är marknadsledande sedan många år. Idag finns BB40 i flera varianter och Dooman erbjuder nu även säkra och flexibla förvaringslösningar för cyklar och el-cyklar.

Dooman Teknik AB grundades 1971 i Västra Frölunda, Göteborg och har sedan starten arbetat med dörrautomatik, hjälpmedel och bostadsanpassning.

Dagligen levererar vi ut till kunder och användare över hela Sverige samt övriga nordiska länder.