Digitala Informationstavlor skapar mervärden och win-win

Digitala Informationstavlor skapar mervärden och win-win

Digitala informationstavlor (kallas ibland även digitala trapphustavlor) har på senare år blivit ett alltmer populärt sätt att förmedla information inom fler och fler branscher.

- "En av fördelarna med digitala informationstavlor är möjligheten att snabbt och enkelt få ut ny information. Med en klassisk anslagstavla måste innehållet skrivas ut och monteras upp av en person på plats, vilket kan vara både tidskrävande och kostsamt.

Med en digital informationstavla uppdateras informationen med några enkla klick på datorn", berättar Benjamin Graf från Apartema.

Robert Kjellman från Dooman Teknik menar att - Det är viktigt för oss att följa med i den här utveckling och hjälpa våra kunder i Fastighetsbranschen att ta rätt beslut. Som Fastighetsägare, Förvaltare eller Bostadsrättsföreningar är det alltid ett vinnade koncept när hyresgäster och/eller föreningsmedlemmar känner sig uppdaterade, välinformerade och delaktiga.

Bra relationer till hyresgäster och medlemmar skapar välfungerande fastigheter
Ni kan välja att visa trapphusregister, nyheter, buss & tågtider, felanmälan och jour, energideklaration, solcellsinfo, klocka, väder, felanmälan, förvaltare, trafikinfo och mycket annat.

Dessutom kan man naturligtvis kombinera informationen man lägger upp med t.ex. möjlighet att boka tvättider eller andra gemensamma ytor.

Med Digitala Informationstavlor skapas naturliga knutpunkter för informationsspridning som involverar alla på ett effektivt sätt. Man kan säga att Digitala Informationstavlor fungerar som den förlängda armen i verksamhetens informationsspridning.

God användarvänlighet gör det enkelt att uppdatera. Man uppdatera alla eller utvalda skärmar genom några enkla knapptryck, endast grundläggande datorkunskap behövs. Behärskar man Word eller Powerpoint så kommer uppdateringen av informationen fungera mycket smidigt. Här märks det att utvecklarna av programvaran till de olika modellerna har lyssnat på användarna, det måste vara enkelt att administrera och uppdatera. Vilket vi verkligen upplever att det är nu, fortsätter en entusiastisk Robert.

Smart teknik och skalbarhet. Digitala Informationstavlor från Dooman går att skala upp till så många Informationstavlor som efterfrågas, det fungerar dessutom att integrera med dom flesta Affärs- och fastighetssystem på marknaden.

Följ denna länk för mer information om Digitala Informationstavlor

Följ denna länk till Apartemas guide för Digitala Informationstavlor

Dooman Teknik är sedan 70-talet verksamt inom bostads- och fastighetsutveckling. Vi är ett fullserviceföretag som erbjuder allt från behovsanalys till installation och serviceavtal. Våra produktkategorier är Dörrautomatik, Förvaringslösningar, Laddstationer, Spisvakter, Låssystem, Säkerhetsprodukter, Trösklar och Ramper. Doomans kunder är företag, fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och landets kommuner.

Vi arbetar i nära samarbete med användare och beställare för att ta fram genomtänkta och lättanvända produkter som dessutom är ekonomiskt realistiska. Ett bra exempel är BB-30/40, originalet ibland benämnt "brödburken" som andra leverantörer kopierat. Ett garage som med sin unika konstruktion och höga kvalitet är marknadsledande sedan många år. Idag finns BB30 i flera varianter och Dooman erbjuder nu även säkra och flexibla förvaringslösningar för cyklar och el-cyklar.

Dooman Teknik AB grundades 1971 i Västra Frölunda, Göteborg och har sedan starten arbetat med dörrautomatik, hjälpmedel och bostadsanpassning.

Dagligen levererar vi ut till kunder och användare över hela Sverige samt övriga nordiska länder.

I februari 2015 förvärvades Dooman Teknik AB av Lagercrantz Group och är numera en del av divisionen Division Electrify

Presskontakt Verksamhetsansvarig 031-696853

För en enklare vardag - Säkra och flexibla förvaringslösningar från Dooman

Dooman Teknik är sedan 70-talet verksamt inom bostads- och fastighetsutveckling. Vi är ett fullserviceföretag som erbjuder allt från behovsanalys till installation och serviceavtal. Våra produktkategorier är Dörrautomatik, Förvaringslösningar, Laddstationer, Spisvakter, Säkerhetsprodukter, Trösklar och Ramper. Doomans kunder är företag, fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och landets kommuner.