Gruppboende skyddar sina parcyklar med smart minigarage.

Gruppboende skyddar sina parcyklar med smart minigarage.

När Linstugans gruppboende köpte in en ny parcykel tyckte man att det inte var någon bra idé att ha den stående ute under en presenning. Man kollade på lite olika alternativ och fastnade för modellen CB6 Arctic från Dooman Teknik, en modell som matchade de önskemål man tagit fram.

- Vi har de senaste åren levererat förhållandevis många cykelgarage av denna modellen till gruppboende liknande Linstugan, berättar Robert Kjellman, verksamhetschef på Dooman Teknik. Just CB6 Arctic är framtagen utifrån specifika önskemål från våra kunder på t.ex. stöldsäkerhet och köldskydd, för Linstugan var en annan fördel att man enkelt fick plats med den nya parcykeln.

Ladda batteriet till cykeln säkert. Ytterligare en fördel var att man nu också kunde ladda cykelns batteri i garaget och slippa ta in det i lokalerna, vilket ökar brandsäkerheten avsevärt, berättar Robert vidare.

Cykelgarage allt vanligare även hos Bostadsrättsföreningar. - Vi märker en tydligt ökad efterfrågan på förvaringslösningar från Bostadsrättsföreningar på förvaringslösningar för cyklar och liknande fordon. Man har helt enkelt inte möjlighet att i befintliga lokaler erbjuda hyresgästerna säker och tillgänglig förvaring i den utsträckning som krävs.

En del av förklaringen ligger sannolikt i den kraftiga ökning av antalet cyklande människor över hela landet, det leder självklart till ökad efterfrågan på förvaring. Att cyklarna numera också är mer påkostade och i vissa fall är något av en liten investering, bidrar säkerligen också.

- På Dooman ser vi mycket positivt på framtiden och har precis fått klart en ny modell, som faktiskt är framtagen i samråd med några Bostadsrättsföreningar som hade önskemål på bl.a. lite andra mått och utrustningsalternativ, avslutar en till synes nöjd verksamhetschef.

Läs mer om smarta cykelgarage från Dooman här.

Dooman Teknik är sedan 70-talet verksamt inom bostads- och fastighetsutveckling. Vi är ett fullserviceföretag som erbjuder allt från behovsanalys till installation och serviceavtal. Våra produktkategorier är Dörrautomatik, Förvaringslösningar, Laddstationer, Spisvakter, Låssystem, Säkerhetsprodukter, Trösklar och Ramper. Doomans kunder är företag, fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och landets kommuner.

Vi arbetar i nära samarbete med användare och beställare för att ta fram genomtänkta och lättanvända produkter som dessutom är ekonomiskt realistiska. Ett bra exempel är BB40, originalet ibland benämnt "brödburken" som andra leverantörer kopierat. Ett garage som med sin unika konstruktion och höga kvalitet är marknadsledande sedan många år. Idag finns BB40 i flera varianter och Dooman erbjuder nu även säkra och flexibla förvaringslösningar för cyklar och el-cyklar.

Dooman Teknik AB grundades 1971 i Västra Frölunda, Göteborg och har sedan starten arbetat med dörrautomatik, hjälpmedel och bostadsanpassning.

Dagligen levererar vi ut till kunder och användare över hela Sverige samt övriga nordiska länder.

I februari 2015 förvärvades Dooman Teknik AB av Lagercrantz Group och är numera en del av divisionen Division Electrify

Presskontakt Verksamhetsansvarig 031-696853

För en enklare vardag - Säkra och flexibla förvaringslösningar från Dooman

Dooman Teknik är sedan 70-talet verksamt inom bostads- och fastighetsutveckling. Vi är ett fullserviceföretag som erbjuder allt från behovsanalys till installation och serviceavtal. Våra produktkategorier är Dörrautomatik, Förvaringslösningar, Laddstationer, Spisvakter, Säkerhetsprodukter, Trösklar och Ramper. Doomans kunder är företag, fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och landets kommuner.