Amason - Direktsändning från utsålt Cirkus 14 december

Amason - Direktsändning från utsålt Cirkus 14 december

Tisdagen den 14 december genomför supergruppen Amason en utsåld konsert på Cirkus i Stockholm. Nu är det klart att konserten även direktsänds hos doors.live. Via livestreamen får man också en unik möjlighet att följa med upp på scenen 30 minuter innan konsertstart samt ett besök bakom scenen. Dessutom bjuder Amason in till en digital och exklusiv inblick i produktionsrepet söndagen den 5 december kl. 20:00. En och samma biljett gäller för båda eventen.

- Det är slut med biljetter på Cirkus, men vi har klämt in några kameror. Den 14:e dec sänds hela konserten live via doors, på internet, alla är välkomna!, hälsar Amason

Genom åren har Amanda Bergman (synt, sång), Gustav Ejstes (orgel, gitarr, sång), Pontus Winnberg (piano), Petter Winnberg (bas, sång) och Nils Törnqvist (trummor) kammat hem två Grammis (Årets album 2016 och Årets alternativa pop 2020), varit P3 Guld-nominerade och agerat husband i På spåret. Vidare har Amason uppträtt i program som Skavlan, Grammis, Babel och Musikhjälpen, och gjort flera omfattande turnéer.

Med senaste albumet "Galaxy II" i bagaget åker Amason ut på en exklusiv - redan utsåld - turné i december, med ett fåtal stopp runt om i Sverige.

Biljetter finns på doors.live/amason

Skrivet om "Galaxy II"

++++
Aftonbladet
"Amason har gjort sin finaste samling låtar: 'Galaxy II' är väl värd väntan. Amason har nämligen aldrig låtit lika sammanhållna från början till slut som de gör här."

DN
"Amasons 'Galaxy II' är en musikalisk höjdare - Skivan är lika bra som debuten. 'Galaxy II' är en del två som för all del har allt det man kan förvänta sig av uppföljare, men skapad i en process där saker fått ta tid."

Doors är världens första professionella, globala livestreamingplattform för konserter. Via Doors får artister på 40 olika marknader chansen att planera, genomföra och sälja biljetter till konserter, som kan ses live av fans i 135 länder runtom i världen.