DORIAN Magazine 03:yta - Tidningsredaktionen plastikopererar sig.

DORIAN Magazine är Sveriges enda kommersiella livsstilstidning för gaykillar. Det nya numret har ett ett ytlighetstema med ett kontroversiellt innehåll: hela redaktionen har undergått omfattande plastikkirurgi!

YTA & YTLIGHET - Plastic fantastic
Dorian Magazine lyfter begreppet yta till en helt ny nivå. Dorian själv är evigt ung, men det är varken tidningens redaktion eller läsarkrets. Redaktionen skickades därför på en omfattande makeover för att ingående beskriva hur ont gör det gör, om det är det värt pengarna och om man blir nöjd. På riktigt.

- Dorian Magazine representerar en konstnärlig fantasivärld med en idealiserad skönhet. Att plastikoperera redaktionen för att kunna få insikt i det ideal vi promotar, var närmast en trovärdighetsfråga, säger Jake Rydqvist, Dorians kreative chef & modechef.

Man har undergått omfattande ingrepp, som näsplastik, läppförstoring, fettsugning, ansiktslyft och muskelskulptering. Erfarenheter och resultat presenteras ocencurerat i två nummer.

- I samtliga kommersiella tidskrifter är bilder- och annonser retuscherade.
Chefredaktörer som förnekar detta faktum hycklar. I synnerhet när man politiskt korrekt förespråkar ett hälsosamt och naturligt ideal, samtidigt som man själv är opererad, säger Benjamin Falk, Dorians Chefredaktör & ansvarige utgivare.

Är gaykillar de nya offren av utseendefixeringen, eller är ser man på man
objektifiering som något eftersträvansvärt? Skönhetsindustrins spännande mekanik beskrivs ingående av journalisten Henrik Tornberg.

Dorian bjöd in en proffstyckarpanel med Nalle Knutsson, La Camilla
och Tito Frez för att ge sin högst subjektiva åsikt om utseendet hos några av våra mest folkkära celebriteter.

JONAS BANE - TV STJÄRNAN IN PÅ SKINNET
Stjärnskottet Jonas Bane från den hypade TV-serien Andra Avenyn ger
en öppenhjärtlig intervju och porträtteras, utan en tråd på kroppen, som bögarnas favorithelgon St Sebastian.

TERRY RODGERS - LYX, SEX OCH LEDA
Dorian möter en av popkonstens hetaste individer. Terry Rodgers är känd
för sina enorma oljemålningar med motiv av hedonistiska efterfester.

Dorian Magazine nummer 3, ute i butik 20 november.

Public relations, bilder och information
Ellinor Lejman
ellinor@dorianmagazine.com

DORIAN Magazine är ett glossy mode- och livssstilsmagasin för gaykillar. Den redaktionella mixen består av lyx, mode, design, skönhet, kändisar, resor, sex och inspirerande livsstilsreportage. Målgruppen består av njutningslystna, trendmedvetna gaykillar. DORIAN ges ut av Dorian Förlag AB.

• Mode