Doro 760x - en trådlös favorittelefon för utomhusbruk

Lagom till att svenskarna lämnar vintern bakom sig och välkomnar våren och sommaren lanserar Doro sin nya trådlösa hemtelefon för utomhusbruk, Doro 760x. Doro 760x är en funktionsspäckad telefon som är damm-, vatten- och stöttålig och har en räckvidd på upp till 300 meter utomhus - perfekt för både lata och aktiva dagar i trädgården. Med stor belyst färgskärm, vibratorfunktion, polyfoniska ringsignaler, telefonbok med lagring av upp till 100 kontakter, nummerpresentatör med upp till 50 nummer, 120 timmars stand-by tid, 10 timmars samtalstid och högtalartelefon motsvarar Doro 760x alla krav på en modern familjetelefon. Doro 760x finns i butik från och med maj och har ett rekommenderat pris på 1300 kronor. Bilder finns att ladda ned på www.doro.se För ytterligare frågor kontakta Fredrik Forssell, marknadschef Doro, 046-280 50 80 För produkttester eller frågor kring bilder kontakta Jonas Lidheimer, Sund Kommunikation, jl@sundkommunikation.se Om Doro Doro utvecklar, designar och marknadsför produkter för kommunikation i hemmet och på arbetsplatsen. Doro är verksam inom fem områden: Telephony, IP-Communications, Accessories, Consumer Devices och Care Electronics. Erfarenhet och kvalitetstänkande, med fokus på användarvänlighet och design kännetecknar Doro. Via dotterbolaget UpGrade Communication tillhandahåller Doro även bredbandslösningar och IP-telefoni. 2005 omsatte bolaget 621 MSEK. Koncernens huvudkontor finns i Lund, Sverige. Doro har dotterbolag i sju europeiska länder samt i Australien. Doro-aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Läs mer om Doro på www.doro.com