Doro lanserar telefonen för den kräsne mannen

Doro 670 är den nya maskulina värstingmodellen i Doros 600-serie. Med det velour- och metallicinspirerade skalet och den i övrigt aggressiva framtoningen attraherar Doro 670 köpare som inte vill ha antingen eller – utan både och. – Doro 670 är vår häftigaste och tekniskt mest sofistikerade telefon hittills i vår nya 600-serie. Tillsammans med den franska designbyrån Absolut Reality har vi utvecklat en telefon med naturliga former som dramatiskt blandas med hårda och strikta linjer. Formspråket känns igen ifrån många nya bilmodeller idag som t.ex. BMW och Mercedes, säger Fredrik Forssell, marknadschef på Doro. Men istället för att karossen är handknackad i aluminium och att det under huven sitter en V8 så är doro 670 försedd med en stor och högupplöst färgdisplay och högglansig lack. Doro 670 finns i två lyxiga färger; djupröd- och grafitgråmetallic. Telefonen finns i butik under maj och har ett rekommenderat cirka pris på 1300 kronor. Doro 670 finns även försedd med telefonsvarare, men heter då doro 680R, med ett rekommenderat cirka pris på 1500 kronor. Ytterligare information och bilder finns på www.doro.se. Snabba fakta om doro 670 • Stor och högupplöst färgdisplay • 15 polyfoniska ringsignaler med VIP-funktion • Headset-uttag och tvåvägshögtalarfunktion i handenheten • Högglansig lack • Ikonbaserat menysystem • SMS-funktion (beroende av om teleoperatören stödjer tjänsten) • Telefonbok med upp till 200 nummer, synkroniserbar med mobiltelefonens SIM-kort. • 120 timmars stand-by-tid och 12 timmars taltid. • Finns i två metallicfärger – grafitgrå och djuprödmetallic. För övrig information var vänlig kontakta Fredrik Forssell, marknadschef Doro, 046-280 50 80. För produkttester vänligen kontakta Peter Sahlberg, Sund Kommunikation, ps@sundkommunikation.se. Om Doro Doro utvecklar, designar och marknadsför produkter för kommunikation i hemmet och på arbetsplatsen. Doro är verksam inom fem områden: Telephony, IP-Communications, Accessories, Consumer Devices och Care Electronics. Erfarenhet och kvalitetstänkande, med fokus på användarvänlighet och design kännetecknar Doro. Via dotterbolaget UpGrade Communication tillhandahåller Doro även bredbandslösningar och IP-telefoni. 2005 omsatte bolaget 621 MSEK. Koncernens huvudkontor finns i Lund, Sverige. Doro har dotterbolag i sju europeiska länder samt i Australien. Doro-aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Läs mer om Doro på www.doro.com