Doro nominerat till årets mobilföretag

Igår kväll avslöjades nomineringarna till Guldmobilen, tidningarna Mobil:Business och Mobils årliga tävling för mobilbranschen. Det visade sig bli en riktig fullträff för Doro. Med nomineringar i den mest prestigefyllda kategorin Årets Företag och i Årets Design är Doro nu ett av de hetaste mobilföretagen inför den stora Mobilgalan i november.

För första gången i Guldmobilens historia har ett mobilföretag inom området enkla mobiltelefoner nominerats. Kategorin Årets Företag rankas som en av de mest betydelsefulla och bland tidigare års vinnare märks skånska företag som TAT och Scalado. Förutom Doro utgörs årets nominerade av Digitalroute, Seamless och Zound Industries International. Vinnaren röstas fram av en särskilt tillsatt jury med representanter från näringslivet och tidningen Mobil.

– Vi är väldigt glada och stolta över nomineringen. Det är ett kvitto på att vår framgångsrika satsning på enkla mobiltelefoner har gjort nytta för vår viktigaste målgrupp – de seniora användarna. Det är också glädjande att vi uppmärksammas för vår unika produktdesign. Något som vi lägger stor vikt vid och kommer fortsätta att investera mycket tid och resurser i, säger Jerome Arnaud, VD på Doro.

Den enkla mobiltelefonen Doro PhoneEasy® 615 har nominerats i Årets Design, en kategori där vinnaren röstas fram genom en läsaromröstning på mobil.se. Succételefonen, som lanserades i början av sommaren, är utrustad med en enkel kamera anpassad för ovana mobilfotografer. Med hjälp av mobilkameran blir det enkelt att fånga ögonblicksbilder på exempelvis barn och barnbarn. Via MMS-funktionen är det dessutom lätt att dela med sig av bilder till nära och kära som befinner sig längre bort.

Årets Guldmobiler avslöjas och delas ut den 10 november på Kista Science Tower på den stora Mobilgalan. Tävlingen arrangeras för elfte året i rad av tidningarna Mobil och Mobil:Business.

Klicka här för att läsa mer om tävlingen och de nominerade på mobil.se eller här för att komma direkt till läsaromröstningen.

Camilla Nilsson, marknadschef på Doro AB

Doro PhoneEasy® 615 – en enkel kameramobil med MMS

3,2 megapixel kamera med blixt
Möjlighet att ta emot och skicka MMS
Knapparna är tydligt separerade och konkava för ökad användarvänlighet
Stor och lättläst text på en display med tydliga kontraster
Extra tydligt ljud
Snabbvalsknappar till tre förprogrammerade telefonnummer, mobilkameran och SMS-funktionen
Möjlighet att använda larmknapp för ökad trygghet
Finns i färgerna svart och röd

Fakta om Guldmobilen*
45 av Sveriges hetaste mobilföretag och tjänster är nominerade till tio guldmobiler som delas ut på Mobilgalan den 10 november.
Juryn består av:
Jonas Ryberg, tf chefredaktör Mobil och juryns ordförande
Kristina Höök, professor vid SU/DSV och chef för forskningsprojektet "Mobile Life"
Hans Otterling, riskkapitalist och entreprenör
Helena Nordman Knutson, telekomanalytiker Öhman
Marianne Treschow fd generaldirektör PTS
Roman Pixell, redaktör Mobil Business
Tomas Bennich, KMMN.
Lika ärofulla som juryns priser är de som hamnar hos tillverkarna av årets bästa mobiltelefoner, surfplattor och mobilspel. Här är det tidningen Mobils läsare som avgör genom en omröstning på Mobil.se. Omröstningen pågår från och med nu fram till den 27 oktober.
Årets Guldmobiler delas ut på den stora Mobilgalan på Kista Science Tower i Stockholm. Årets konferencier är Tilde de Paula.

* Information och bildmaterial från www.mobil.se och www.mobilgalan.se

• användarvänlig
  • doro phoneeasy 615
  • enkel
  • enkel mobiltelefon
  • kameramobil
  • seniorer
  • seniormobil
  • seniortelefon

Doro, marknadsledare inom telekommunikation för seniorer, är ett börsnoterat svenskt företag. Med över 37 års erfarenhet inom telekom fokuserar bolaget på att utveckla, marknadsföra och sälja produkter, mjukvara samt TeleCare- och mHealth-lösningar som är speciellt anpassade för seniorer – en växande grupp människor världen över. Doros breda sortiment av användarvänliga mobiltelefoner är unikt och bolagets exceptionella kunnande har uppmärksammats med flera internationella designpriser. Produkterna säljs i mer än 30 länder på fem kontinenter. 2010 omsatte Doro 633 Mkr och aktien är noterad på OMX Nasdaq Stockholm, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro på www.doro.com eller på facebook.com/DoroSverige.