Vardagslyx med Doro Pink Diamond – Marknadens enda rosa telefon

I samband med lanseringen av den nya 700-serien släpper Doro nu en ”limited edition” av doro 720 – ”the Pink Diamond”. Med mjuka linjer och en iögonfallande rosa färg riktar sig Doro mot i första hand kvinnor i alla åldrar som vill kunna unna sig något extra i vardagen. Utvecklingen går allt mer mot att svenskar är ointresserade av dyra lyxvarumärken. Design och hög kvalitet är idag inte längre synonymt med höga prislappar, inte minst H&M och IKEA är bra exempel på detta. För att möta den nya trenden har Doro tagit fram en specialversion av nya doro 720 – the Pink Diamond. ”Med Pink Diamond vill vi skapa en känsla av vardagslyx hos konsumenten. Traditionellt sett har såväl trådade som trådlösa telefoner varit ganska färglösa i sitt utseende. Därför känns det extra kul att kunna erbjuda en riktig färgklick för det moderna hemmet - marknadens enda rosa telefon, säger Fredrik Forssell, marknadschef på Doro. " Doro 720 Pink Diamond ingår i Doros nya 700-serie, uppföljaren till Europas populäraste familjetelefon - 500-serien. Telefonen är utrustad med de viktigaste funktionerna, såsom telefonbok med lagring av upp till 50 kontakter, nummerpresentatör, 200 timmars stand-by tid och 10 timmars samtalstid. Pink Diamond säljs i butik i begräsad upplaga från april och kostar ca 500 kr. Mera information Bilder på Pink Diamond och mera information om Doro kan hämtas på: www.doro.com. För frågor vänligen kontakta Fredrik Forssell, marknadschef Doro, 046-280 50 80. För produkttester vänligen kontakta Peter Sahlberg, Sund Kommunikation, ps@sundkommunikation.se. Om Doro Doro utvecklar, designar och marknadsför produkter för kommunikation i hemmet och på arbetsplatsen. Doro är verksam inom fem områden: Telephony, IP-Communications, Accessories, Consumer Devices och Care Electronics. Erfarenhet och kvalitetstänkande, med fokus på användarvänlighet och design kännetecknar Doro. Via dotterbolaget UpGrade Communication tillhandahåller Doro även bredbandslösningar och IP-telefoni. 2005 omsatte bolaget 621 MSEK. Koncernens huvudkontor finns i Lund, Sverige. Doro har dotterbolag i sju europeiska länder samt i Australien. Doro-aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Läs mer om Doro på www.doro.com.