Forum för Dataskydds ordförande utsedd till Årets Leading Individual

Ett stort grattis vill vi ge till vår Styrelseordförande Caroline Olstedt Carlström på Cirio Advokatbyrå som utsetts till Årets Leading Individual av The Legal 500.

Syftet med Legal 500 är att hjälpa advokater och juridiska team att hitta rätt rådgivare. Det enda sättet en advokatbyrå kan komma in i dessa rankingtabeller är genom meriter.

”Jag vill passa på att också gratulera Agnes Hammarstrand (Delphi), Regionansvarig för Forum för Dataskydd i Göteborg, som lyfts upp som Next Generation Partners,” säger Cecilia Engström, Verksamhetsansvarig, Forum för Dataskydd.

”I Forumets styrelse har vi den stora äran att ha med oss Bobi Mitrovic (Setterwalls) och han har här placerat sig som en av fem Rising Stars. Och sist men inte minst ett stort grattis till en av våra medlemmar Johan Sundberg på DLA Piper som också utsetts till Leading Individual,” avslutar Cecilia.

För frågor om Forumet kontakta Cecilia Engström Verksamhetsansvarig

____________________________________________________________________________

Om Forum för Dataskydd

Forum för Dataskydd arbetar sedan 2012 för att förtydliga och stärka dataskyddsombudets roll i bolag och organisationer samt för att diskutera, debattera och upplysa om sakfrågor. Forumet vill medverka till att skapa och sprida medvetenhet och ”best practices” på området. Vi arrangerar löpande seminarier, webbinarier och nätverksträffar för dataskyddsombud och andra som kommer i kontakt med dataskyddsfrågor i arbetet. Sedan 2016 arrangerar vi också Nordens största dataskyddskonferens – Nordic Privacy Arena. Utöver detta lämnar vi synpunkter på lagförslag, kommenterar aktuella frågor i media och föreläser vid lärosäten och svenska och internationella konferenser. I nätverket ingår 750 medlemmar med olika typer av kompetens inom området. dpforum.se

Om Legal 500

Syftet med Legal 500 är att hjälpa interna advokater och juridiska team att hitta rätt rådgivare. Det enda sättet en advokatbyrå kan komma in i dessa rankingtabeller är genom meriter. Det är inte möjligt för ett företag att köpa sig in på listorna. Legal 500 har under 33 år analyserat förmågan hos advokatföretag över hela världen, med ett omfattande forskningsprogram som revideras och uppdateras varje år för att få den mest uppdaterade visionen om den globala juridiska marknaden. Läs mer om The Legal 500 här.