UniCarriers Europe tecknar support & förvaltningsavtal med DQC

UniCarriers Europe AB har genom ett samarbetsavtal tilldelat DQC uppdraget att tillhandahålla support och förvaltning av UniCarriers SharePoint-applikationer.

DQC kommer genom samarbetsavtalet säkerställa drift, förvaltning och vidareutveckling av UniCarriers SharePoint-applikationer och att ett långsiktigt, kvalitativt och strategiskt samarbete uppnås.

– UniCarriers är ett globalt bolag som både har flertalet digitala arbetsytor i SharePoint idag, likväl som många kommande integrations- och migreringsprojekt. Vi ser med stor spänning och entusiasm fram emot att vara en del i dessa nutida och framtida SharePoint lösningar, säger Johan Gerebro, Sälj och Marknadschef på DQC.

UniCarriers Europe AB är en del av det globala UniCarriers Corp och erbjuder den svenska marknaden egentillverkade lagertruckar och motviktstruckar, truckservice på alla märken, uthyrning och finansiering, begagnade truckar, ett stort utbud av utbildningar och tjänster genom vår rikstäckande sälj-, eftermarknad- och utbildningsorganisation.

– Vi valde DQC som support och förvaltningspartner för att de innehar den spetskompetens inom SharePoint som UniCarriers eftersöker. De har vana och har tidigare erfarenheter av Lotusnotesmigreringar till SharePoint och erbjuder en kostnadseffektiv förvaltning av SharePoint online, säger Simon Petkovic, IT Chef på UniCarriers Scandinavia.

För ytterligare information kontakta:

Johan Gerebro, Sälj och Marknadschef på DQC Sverige AB
Tel: +46 72 305 06 07 eller e-post: johan.gerebro@dqc.se