DQE DESIGNED QUALITY ENTERTAINMENT: STORBRITANNIEN NY MARKNAD FÖR 3D POKER

Det svenska företaget DQE (Designed Quality Entertainment AB) har skrivit avtal med det engelska bolaget Esprit Marketing Ltd. som nu kommer att introducera 3D Poker i Storbritannien. Esprit Marketing Ltd med säte i London grundades 2003 med syfte att erbjuda det senaste inom internetspel. Bolaget är en speloperatör som tillhandahåller kompletta lösningar för spel och kasino på nätet. Nu kommer Esprit inom kort att lansera The3Dpoker.com som använder sig av DQEs spelplattform för att erbjuda Poker och Black Jack i 3D. - Vi vill erbjuda den engelska marknaden en Poker och Black Jack lösning som utnyttjar det senaste inom spelteknologi. Det är uppenbart att 3D teknik är framtiden för internetspel. Många människor är redan bekanta med 3D från andra typer av spel och vi vill gärna föra konceptet vidare till kasino och kortspel på nätet säger Ozlem Moss, marknadschef på Esprit Marketing. Poker och Black Jack spelare från Storbritannien och övriga världen kommer genom The3Dpoker.com att få uppleva en realistisk spelmiljö i 3D och kunna interagera med spelare och åskådare runt borden. Spelborden kan ses från olika vinklar genom unika kamerarörelser och spelarna kommer att få avnjuta både Black Jack och det populär pokerspelet Texas Hold'em i en levande 3D miljö. - En viktig och glädjande framgång för oss. Esprit Marketing Ltd är framgångsrikt, expansivt och har erfarenhet och kunskap som gör att vår 3D-plattform nu når nya stora och viktiga målgrupper. I och med denna order har vi tagit ett steg som ger kraft inför framtiden, säger Tord Jansson, VD för DQE i en kommentar. För mer information: Tord Jansson, VD DQE AB, mail tord.jansson@dqeab.se, mobil 070-767 07 72 Mrs. Ozlem Moss, Marketing Director Esprit Marketing Ltd, mail omoss@btinternet.com, tfn +44 207 871 0 875 Det svenska företaget Designed Quality Entertainment AB, DQE, producerar, utvecklar och underhåller spelplattformer för 3D spel på Internet. Spelplattformen tillhandahålles på licensbasis för spelaktörer över hela världen. Bland kunderna finns Vegas007.com, ArcticStarPoker.com, ShowdownPokerOnline.com och BiziPoker3D.com vars kunder spelar poker och Black Jack i virituella spelrum. DQE är först i världen med avancerad 3D teknik för ökad upplevelse och underhållningsvärde. Den globala marknadens beräknade tillväxt för spel på Internet är cirka 40 procent per år. DQE AB är listade på Nordic OTC. Se mer på www.dqeab.se