TV I ENGLAND OCH NY SAJT ÖPPNAS I NORGE

DQE, Designed Quality Entertainment, har nya framgångar. Företagets plattform för 3D-poker på nätet drog mer än 100 000 aktiva engelska nätpokerspelare till tv-apparaterna i lördags. Dessutom är det nu premiär i Norge. Sky Channels PokerZone.tv i England visade nyhetsreportage om 3D-poker vid tre tillfällen under kvällen. I fokus stod DQE:s kund Esprit Marketing Ltd:s pokersajt. Den heter www.The3Dpoker.com och har fått en mycket stark start. Sajten introducerades för bara två veckor sen och har redan tusentals spelare i mer än 50 länder. - Verkligen roligt att få så bra TV-täckning så snart efter introduktionen. Mjukvaran från DQE är fantastisk och så annorlunda jämfört med standard-sajter. I PokerZones reportage lyftes möjligheterna och styrkorna fram, säger Ozlem Moss, marknadschef vid Esprit Marketing. Esprit Marketing planerar att utveckla nätpokersajten genom att införa spel på olika språk vid olika bord, vilket man hoppas kommer att göra spelet ännu mer attraktivt. DQE:s kund i Norge, Bizipoker, laddar också för framgång. Nu på fredag kommer sajten www.bizipoker3D.com att dra igång. Här kommer även att finnas länkar till bland annat Bizipokers pokerskola. Sajten kommer att marknadsföras rejält. Intresset för nätpoker är mycket stort även i Norge. Det finns 200 000 – 250 000 människor som är aktiva nätpokerspelare. Hittills. Det är faktiskt lika många som i Sverige, trots att de är hälften så många invånare. - Fantastiskt roligt att se hur väl vår 3D-plattform tas emot av spelarna. Reportagen i engelsk TV var mycket bra och sajten i Norge lovar gott. Vi är stolta över att utveckla en plattform som gör att våra kunder befinner sig i frontlinjen, säger DQE:s VD Tord Jansson. För mer information: Tord Jansson, VD DQE AB, mail tord.jansson@dqeab.se, mobil 070-767 07 72 Det svenska företaget Designed Quality Entertainment AB, DQE, producerar, utvecklar och underhåller en spelplattform för 3D-spel på Internet. Spelplattformen tillhandahålles på licensbasis för spelaktörer över hela världen. Bland kunderna finns Vegas007, Arctic-Star-Poker och Showdown Poker League vars kunder spelar poker och Black Jack i virtuella spelrum. DQE är först i världen med avancerad 3D teknik för ökad upplevelse och underhållningsvärde. Den globala marknadens beräknade tillväxt för spel på Internet är cirka 40 procent per år. DQE AB är listade på Nordic OTC. Se mer på www.dqeab.se Dessutom www.The3Dpoker.com www.bizipoker3D.com www.vegas007.com www.arcticstarpoker.com www.showdownpokeronline.com

• Massmedia