Euroscreen® visar stolt upp Sesame 2.0 på ISE

I början av februari går den årliga branschmässan Integrated Systems Europe (ISE) 2010 av stapeln igen, och representanter från Europas AV-bransch spanar in nya produkter, träffar gamla bekanta och knyter nya kontakter – allt i konferensanläggningen RAI i Amsterdam. Även denna gång kommer Euroscreen® vara representerat på plats med en 88 kvm stor montern fullspäckad med projektordukar, styrsystem och AV-möbler.

Euroscreens® inbyggnadskassett Sesame 2.0 i elektriskt utförande, samt Tab Tension-versionen av densamma kommer vara några av projektordukarna som visas i monter #1F28 under mässan. Sesame 2.0 har blivit avsevärt uppgraderad och går ännu snabbare och är ännu enklare än sin föregångare att installera. Euroscreen® har tagit fram en lösning med ett unikt löstagbart ändstycke som gör det mycket enkelt att komma åt för montering både ovan- och underifrån innertak, ett uppskattat inslag för installatörer. Ändstycket tillsammans med nya specialframtagna konsoler underlättar dessutom installation i efterhand i förberedd öppning. Dessutom har Sesame 2.0 fått en ännu mer stilfull design med dold nerfällningsfunktion och integrerad påhängsprofil, samt en uppgraderad, styvare bottenprofil med plats för mer tyngd. Förutom detta har sedan tidigare kassetten en snillrik design av bottenprofilen som täcker kassettöppningen mycket snyggt när duken är upprullad.

Euroscreen® är mycket stolta över sin Sesame 2.0, och tillika Tab Tension-versionen, och tror och hoppas att modellen ska få stor uppmärksamhet under ISE. ”Detta är verkligen det bästa tillfället att på ett ingående sätt lära känna produkterna så vi hoppas på stor tillströmning i vår monter”, säger Tomas Andersson, försäljningschefen för Euroscreen®.

ISE äger rum 2-4 februari 2010, Amsterdam RAI, NL. www.iseurope.org

• Hemelektronik

• av-utrustning
  • events
  • filmduk
  • hemmabio
  • konferenslokal
  • projektorduk
  • styrsystem

• Halland

Varumärket Euroscreen® står för högkvalitativa och kundanpassade AV-produkter tillverkade i Halmstad på den svenska västkusten. Inom varumärket erbjuds bland annat AV-möbler, projektorliftar och styrsystem och framförallt ett brett sortiment av projektordukar för konferens- och utbildningsmiljöer, och för hemmabio.

Euroscreen® tillverkas och distribueras av auktoriserade återförsäljare i Sverige och övriga Europa. Bakom varumärket står Halmstadföretaget Bjurab Sweden AB som sedan 2002 är dotterbolag till amerikanska Draper Inc.