Direkt från varvet – DUFOUR 360 på Båtmässan! – 10.73 meter perfekt familjebåt!

Dream Yacht Charter visar upp en ny Dufour 360 på årets Båtmässa i Göteborg, en del av en större satsning i Sverige. Dream Yacht har investerat ca 10 miljoner Euro de senaste åren på den svenska marknaden genom förvärv och uppstart av nya verksamheter både inom charter och båtförsäljning. Bland annat har man öppnat en charterbas i Stockholm, där denna Dufour 360 kommer finnas för uthyrning från och med i vår.

”Vi är oerhört glada att vi har möjlighet att ställa ut med en segelbåt på en inomhusmässa. Dufour 360 är en båtmodell som med sin rymlighet, komfort och segelegenskaper passar den svenska marknaden väldigt väl”, Säger Niklas Engstrand General Manager för Dream Yacht Charter i Skandinavien.

Välkommen ombord på en rymlig 36 fotare med modern planlösning som måste upplevas.

Dufour 360 - en stor båt i liten förpackning

Alla segelbåtar förtjänar det bästa oavsett storlek. Dufour 360 kan skryta med samma finesser som de större båtarna i serien. Den är utrustad med vinkällare, stor kyl och fina materialval som bänkskivor i Corian. Båten är designad av Felci Yacht Design som sedan 2002 jobbar tillsammans med Dufours produktutvecklingsteam för att ta fram kompromisslös prestanda och komfort ombord. Båten går att få med två eller tre hytter och i salongen går det även att sänka bordet om man behöver ytterligare bäddar.

Det ska vara lätt att segla

Som alla Dufourbåtar är Dufour 360 byggd för att vara en bra seglare som går att hantera med liten besättning. Allt är neddraget till sittbrunnen och förseglet självslående. Ytorna på däck är rymliga med gott om plats för att umgås och koppla av.

Om Dufour Yachts

Den unga ingenjören Michel Dufour upptäckte 1957 det nya materialet polyester. Han var en kappseglare med äkta passion för segling, båtar, klassregler och hydrodynamik. Och idén att bygga en båt i polyester kläcktes. 1964 hyrde Michel en hangar och började designa ”Sylphe” som blev grunden till sitt företag, Le Stratifié Industriel.

Dufour Yachts är idag kända för sina exceptionella seglingskvaliteter, moderna estitiska stil, komforten ombord och sin konstruktion.

För mer information och högupplösta bilder kontakta:

Tina Elvroth

Marketing Manager Scandinavia

Telefon: 076- 136 85 75

tina.elvroth@dreamyachtcharter.com

Niklas Engstrand

General Manager Scandinavia

Telefon: 0708- 987 785

Niklas.engstrand@dreamyachtcharter.com

• Semester

• båtmässa
  • båtcharter
  • båtinvestering
  • segling
  • segelbåt
  • dufour 360

Om Dream Yacht Charter

Dream Yacht Charter är världens största båtcharterföretag med över 1250 båtar på 64 destinationer världen över. Som pionjärer i branschen var vi först med att erbjuda segelkryssningar som ger möjligheten för alla att segla och uppleva friheten till sjöss. Förutom båtcharter är Dream Yacht Charter också återförsäljare av Dufour Yachts, Aquila motorkatamaraner och Catana group inklusive Bali Catamarans. Vi erbjuder kunder att köpa båt privat eller som charterbåt där det finns fem unikt utformade ownership program att välja bland.

Niklas Engstrand

Presskontakt General Manager Scandinavia