Drosselmeyer - Tea for Two

Tea for Two

Vill du komma över på en kopp te? En klassisk replik som har fungerat i årtionden och som varit utgångspunkten för många förhållande. Så vi tänkte - är inte vår tesil den perfekta Alla hjärtansdag presenten? En hållbar produkt som varar hela livet och en symbol för kärlek vid första anblicken. Sena kvällssamtal över en kopp te varje dag kan också vara receptet på ett långvarigt förhållande.

För sex månader sedan lanserade vi vår innovativa tesil. Produktens form gör den lätt att fylla eftersom den nedre delen fungerar som en skopa. Toppen består av ett skjutbart lock i perforerad stål som gör den lätta att tömma och göra ren.

Vi är glada över det gensvar vi har fått hittills. Produkten har rekommenderats av flera svenska tidskrifter som Perfect Guide, Scandinavian Mind, Residence, Damernas värld, Plaza Interiör och av influenser som Frida Ramstedt som driver Trendenser, en av Skandinaviens ledande inredningsbloggar.

Helena Lindberg

Presskontakt CEO/Key Account Manager Försäljning, Marknadsföring, Administration +46 70 524 83 05‬

Smarta prylar som håller i generationer

Drosselmeyer är ett svenskt innovations- och designföretag. Vi producerar och säljer produkter inom köksredskap och inredningsdesign. Våra produkter är unika - alla är baserade på befintlig produkt men med förbättrad funktionalitet. Vi har fått designpriser och bäst i testutmärkelser över hela världen. Nötknäpparen har en marknad som sträcker sig över 19 länder och är en del av Sveriges Nationalmuseums fasta utställning för svensk design. Vår vision är att skapa produkter som håller i generationer. Grundare och huvuddesigner är Erik von Schoultz.

Drosselmeyer Designgroup
Ryssviksvägen 2B