Dstny SE ny samarbetspartner till Svenska Cykelförbundet E-cycling

Dstny SE ny samarbetspartner till Svenska Cykelförbundet E-cycling

Nu står det klart att Dstny SE stiger in som ny sponsor till Svenska Cykelförbundet E-cycling. Vi är extra glada över att få in en samarbetspartner som delar passionen för cykelsporten.

Dstny har redan starka band till cykelsporten internationellt i Lotto Soudal – med svenska mekanikern Klas Johansson. UCI World Tour-laget tillkännagjorde tidigare i år att Dstny blir huvudsponsor och laget byter namn till Lotto-Dstny från 2023.

”Vi är oerhört glada att Dstny SE väljer att tillsammans med Cykelförbundet stötta svensk cykelsport och E-cycling. Grenen har blivit extremt het och vi ser ett stort intresse från företag att vara med och profilera sig med E-cycling, både nationellt som internationellt”, säger Fredrik Kessiakoff, Key Account Manager på SCF.

Wilmer Janemon på Dstny SE och SCF:s Fredrik Kessiakoff. Foto: Svenska Cykelförbundet

”Dstnys befintliga kopplingar till cykelsporten gör att det finns en uttalad policy att stötta cykel. Det innebär positiva möjligheter även i framtiden. Vi ser detta som början på ett samarbete med enorm potential.”

Samarbetet drar i gång med omedelbar verkan och tanken är att de svenska följarna ska få lära känna Dstny SE bättre under den kommande vintersäsongens E-cykelarrangemang som exempelvis SWE Cup, Social rides och SM-veckan i Skövde.

”Vi ser verkligen fram emot samarbetet med Dstny SE. Det är en modern typ av aktivt partnerskap där vi både brinner för cykling och rörelse. Detta är bara början på vad vi kommer att kunna göra tillsammans. Våra partnerskap betyder mycket för utvecklingen av E-cycling och nya spännande projekt”, säger Conny Björnehall, ordförande i den senaste av Svenska Cykelförbundets grengrupper.

På Dstny SE ser vi fram emot detta samarbete och med tanke på att vi lever i ett land med kort sommarsäsong passar just E-cycling väldigt bra, då vi kan värna om en aktiv livsstil året om.

”För oss är det viktigt att stötta en aktiv och hållbar livsstil och vi är glada och stolta över att framåt bli en bidragande part i svensk cykelsport” säger Claes Lindholm, Managing Director på Dstny SE.

Vid frågor: Kontakta Wilmer Janemon wilmer.janemon@dstny.se på Dstny SE och Fredrik Kessiakoff Fredrik.Kessiakoff@scf.se på SCF.

Dstny är en ledande europeisk leverantör av molnbaserad affärskommunikation. Företaget strävar efter att förenkla vardagen för mer än 2,2 miljoner användare idag: de interaktiva verktygen i Business Communications levereras som en tjänst och för samman anställda och kunder i alla kommunikationsformat (röst, video, chatt med mera).

Liona Islamian

Presskontakt Head of Marketing - Dstny SE +46720702364