DSV satsar på miljövänlig solenergi

DSV satsar på miljövänlig solenergi

DSV Solutions satsar på en solcellsanläggning i Borås, tillsammans med vår fastighetsägare Logicenters.

DSV har många stora anläggningar över hela världen. I Sverige finns vi etablerade på ett antal orter och vid varje nybygge satsar DSV på den senaste tekniken för att bygga hållbart, vilket bland annat märks vid vår nya etablering i Rosersberg norr om Stockholm.

Vi nöjer oss dock inte med det, utan satsar även på att utveckla våra befintliga anläggningar för att uppnå de miljö- och klimatmål vi förbundit oss till och som godkänts av SBT - Science based target-initiativet. Klimatmålen är framtagna i linje med den vetenskap som arbetar för att säkerställa minskade utsläpp av växthusgaser, och kommer att spela en viktig roll för att begränsa den globala uppvärmningen.

Det senaste bidraget till minskad miljöpåverkan är DSV Solutions satsning på en solcellsanläggning i Borås, som görs tillsammans med vår fastighetsägare Logicenters.

”Solcellsanläggningen, som beräknas stå klar i juni 2021, kommer att ge c:a 35-40% grön el från egna solceller i förhållande till vårt årliga energibehov inom Borås lagerverksamhet – ett starkt bidrag i vårt arbete för ökad hållbarhet tillsammans med övriga satsningar inom bolaget”, säger Ian Swinhoe, VD på DSV Solutions i Sverige.

Hanna Haglund, Senior CSR Manager på DSV i Sverige, håller med och tillägger:

”Vi är övertygade om att ett helhetsgrepp kring hållbarhetsfrågorna inom DSV är en avgörande faktor för bolagets långsiktiga framgång på marknaden och bidrag till en hållbar transportsektor”.

Regioner